پیام سپاهان
به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
ورزشکاران در میدان نقش جهان گردهم می آیند
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 - 12:50:45 PM
ایرنا
سپاهان نیوز - اصفهان - معاون ورزشی و تفریحی شهرداری اصفهانگفت : مراسم گردهمایی و اجرای حرکات نمادین ورزشکاران روز جمعه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در میدان تاریخی نقش جهان برگزار می شود.
حبیب الله ناظریان شمار ورزشکاران حاضر در این رویداد را افزون بر یکهزار نفر اعلام کرد و گفت: ورزشکاران رشته باستانی و زورخانه ای، کشتی، کاراته و تکواندو در این برنامه که از ساعت 17 در جوار عمارت عالی قاپو آغاز می شود، حضور خواهند یافت.
معاون ورزشی و تفریحی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: اجرای حرکات نمادین رشته ورزشی باستانی از جمله چرخ چمنی، چرخ سوزنی، کباده، سنگ به همراه آوا و ضرب مرشدان می تواند به عنوان یک جاذبه فرهنگی و گردشگری، علاقه مندان زیادی را در این میدان تاریخی به خود جلب کند.
سوم اردیبهشت روز اصفهان و از سوم تا نهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته نکوداشت اصفهان، نامگذاری شده است.
آیین ویژه بزرگداشت هفته فرهنگی اصفهان با رویکرد افزایش نشاط و خلاقیت اجتماعی و با شعار `شهری که دوستش دارم` یکشنبه شب در تالار کوثر اصفهان آغازشد.
شهر اصفهان که از آن به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین یاد می شود بنابر نوشته ها و شواهد تاریخی در چهار دوره مختلف اشکانی، ساسانی، سلجوقی و صفویه به عنوان پایتخت برگزیده شده و از نظر سیاسی و فرهنگی مورد توجه قرار داشته است.
پایتخت صفویان از قزوین به دستور شاه عباس اول به اصفهان انتقال یافت و این تغییر سرآغازی برای ترقی مراکز تجاری و فرهنگی در این منطقه شد.
دردوران پس از سلسله صفویه و در دوران قاجاریه گرچه این شهر دچار رکود شد اما دگر بار در مسیر تحول قرار گرفت و هم اکنون به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری رخ نمایان کرده است.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29877/ورزشکاران-در-میدان-نقش-جهان-گردهم-می-آیند
بستن   چاپ