پیام سپاهان
به عنوان نخستین ترجمه نمایشی در جهان اسلام؛
نرم افزار «طنین وحی» در اصفهان رونمایی می‌شود
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 13:48:30
سپاهان نیوز - اصفهان – نرم افزار «طنین وحی» به عنوان نخستین ترجمه گفتاری نمایشی قرآن کریم درجهان اسلام فردا معرفی و رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، نرم افزار «طنین وحی» به عنوان نخستین ترجمه گفتاری نمایشی قرآن کریم در جهان اسلام در سالن اهل‌البیت (ع) فردا رونمایی و معرفی می‌شود.
طرح بزرگ «طنین وحی» از سوی «مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان» اجرا شده است که در این طرح، ترجمه متن مقدس قرآن با شیوه‌ای نوین ارائه می‌شود.
اجرای نقل قول‌های قرآن به صورت نمایشی با حضور حدود 240 نقش
در این نرم افزار نقل قول‌های قرآن به صورت نمایشی با حضور حدود 240 نقش اجرا شده است و در قالب یک ترجمه گویای گفتاری - نمایشی با فضاسازی و ترکیب افکت‌ها و آواهای مناسب، عرضه می‌شود.
همچنین آیاتی که شامل نقل قول نیست، به صورت روایت با حس مربوط که متن آیه را برای مخاطب مفهوم کند، ارائه شده است.
ارائه ترجمه قرآن کریم با رویکردی هنری و معناگرا
در قرن‌های گذشته قران کریم به شکل‌های متفاوتی مانند متن مقدس با آرایه‌های هنری و نیز تلاوت به گونه‌های ترتیل، تحقیق و تحدیر عرضه شده است اما نرم افزار طنین وحی در روزگار دیجیتال کنونی معارف کلام نور را در قالبی نوین عرضه کرده به نوعی که در این نرم افزار با رویکردی هنری و معناگرا ترجمه قرآن کریم برای پارسی زبانان ارائه شده است.
گفتنی است آیین رونمایی از اولین ترجمه گفتاری نمایشی قرآن کریم در جهان اسلام موسوم به پروژه بزرگ «طنین وحی» از سوی مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان پنجشنبه، ششم اردیبهشت‌ماه در اصفهان برگزار می‌شود .

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29885/نرم-افزار-«طنین-وحی»-در-اصفهان-رونمایی-می‌شود
بستن   چاپ