پیام سپاهان
دستیار ویژه استاندار اصفهان: فرهنگ ایران و اسلواکی باید به هم معرفی شود
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 16:58:36
سپاهان نیوز - مهندس امیر کریمی در دیدار با کنراد ریگو، معاون وزیر فرهنگ اسلواکی و لوبومیر گولیان، سفیر اسلواکی در ایران، مطرح نمود: فرهنگ و میراث فرهنگی ایران و اسلواکی باید به هم معرفی شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دستیار ویژه استاندار در دیدار با کنراد ریگو، معاون وزیر فرهنگ اسلواکی و لوبومیر گولیان، سفیر اسلواکی در ایران، با تاکید بر ارتقای روابط فرهنگی، اقتصادی، علمی و هنری ایران و اسلواکی، اظهارداشت: اصفهان می تواند مقصدی برای گردشگران اسلواکی باشد.
کریمی ضمن استقبال از برگزاری نمایشگاه نگارگری کتاب و نسخ خطی اسلواکی در اصفهان، خواستار برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در اسلواکی شد.
وی همچنین بر تسهیل زمینه های گردشگری و ایجاد یک شرکت مشترک بین دو کشور با محوریت گردشگری بمنظور معرفی فرهنگ و هنر استان اصفهان و کشور اسلواکی تاکید کرد.
دستیار ویژه استاندار اصفهان، در پایان این دیدار با اشاره به برخی تبلیغات منفی در دنیا در خصوص برخورد نامناسب ایرانیان با زنان، تأکید نمود: بر اساس تعالیم اسلامی و فرهنگ و تمدن ایرانی ، زنان بالاترین جایگاه را در فرهنگ ایرانی دارند و هم اکنون نیز حداکثر مشارکت را در همه جوانب در جامعه به عهده دارند.
کنراد ریگو، معاون وزیر فرهنگ اسلواکی نیز در این دیدار با مطرح نمودن اینکه هر کشوری به فرهنگ و میراث فرهنگی خود افتخار می کند، به برگزاری هفته فرهنگی اسلواکی در تهران اشاره کرد و افزود: در قالب این رویداد برنامه هایی مانند کنسرت موسیقی و نمایشگاه های نگارگری کتاب و نسخ خطی برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: آمادگی همکاری در زمینه معرفی فرهنگ و هنر دو کشور به هم وجود دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29902/دستیار-ویژه-استاندار-اصفهان--فرهنگ-ایران-و-اسلواکی-باید-به-هم-معرفی-شود
بستن   چاپ