پیام سپاهان
مدیر کل دیوان محاسبات استان اصفهان:
28 درصد انحرافات بودجه در حوزه شرکت‌های دولتی است
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 17:50:56
سپاهان نیوز - اصفهان - مدیر کل دیوان محاسبات استان اصفهان گفت:‌ 28 درصد انحرافات از بودجه در حیطه شرکت‌های دولتی و 72 درصد در سطح وزارتخانه‌ها و موسسه‌های غیر دولتی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، مراد قنبری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان اظهار داشت: بر پایه گزارش تفریغ بودجه سال گذشته بالاترین میزان انحرافات را در حوزه وزارتخانه ها و موسسه های غیر دولتی داشتیم.
وی بیان داشت: رعایت نکردن مفاد موافقت نامه‌ها، بودجه تسهیلی دانشگاه‌ها، حقوق کارکنان، تهیه اسناد غیر واقعی و وصول نشدن درآمدها بیشترین میزان اسناد است.
مدیر کل دیوان محاسبات استان اصفهان از وصول 88 درصدی درآمدهای اصفهان در سال 95 خبر داد و گفت: این در حالی است که در هشت ماه سال گذشته 65 درصد از درآمدها، 66 درصد از درآمدهای مالیاتی و 56 درصد از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده در این استان وصول شده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین درآمدهای مالیاتی از سوی کارکنان بخش عمومی وصول شده است، ادامه داد: 96 درصد مالیات کارکنان بخش عمومی وصول شده است.
قنبری با اظهار اینکه 95 درصد درآمدهای استان از طریق مالیات تامین می شود، افزود: باید تلاش کرد که درآمدهای مالیاتی محقق نشده وصول شود.
وی با اشاره به اینکه میزان درآمدهای استان اصفهان سال 96 به نسبت سال 95، دو درصد رشد کرده است، گفت: از طرفی اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی و سرمایه ای نیز رشد کرده بنابراین ممکن است با کسری منابع مواجه شویم که باید اقدام های لازم در این زمینه صورت گیرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29905/28-درصد-انحرافات-بودجه-در-حوزه-شرکت‌های-دولتی-است
بستن   چاپ