پیام سپاهان
فرماندار کاشان:
ادامه الگوی مصرف کنونی به ورشکستگی آبی می انجامد
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 18:17:35
سپاهان نیوز - کاشان- معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان گفت: باید الگوی مصرف آب توسط قشرهای مختلف مردم تغییر کند چرا که اگر با روند کنونی پیش برویم، از بحران عبور کرده و به ورشکستگی آب در منطقه متبلا می شویم.
به گزارش ایرنا، حمیدرضا مومنیان روز چهارشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کاشان سلامت جامعه را در ارتباط مستقیم با خشکسالی و بحران کم آبی عنوان کرد و گفت: همه تلاش ها بر مدیریت درست همه منابع آبی منطقه برای توزیع عادلانه استوار است اما مدیریت مصرف و صرفه جویی ضرورت می باشد.
وی افزود: منابع آبی داخلی شهرستان و چاه های اضطراری از یک سال و نیم پیش شناسایی و پیش بینی شده بود تا در صورت جیره بندی احتمالی نیز توزیع عادلانه آب صورت گیرد.
نزدیک به 80 درصد آب آشامیدنی شهرهای کاشان و آران و بیدگل از سفره های زیرزمینی منطقه و سایر نیازها با انتقال آب زاینده رود تامین می شد که به گفته فرماندار کاشان، انتقال آب زاینده رود از هفته جاری به منطقه کاشان 100 لیتر بر ثانیه نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.
پیش تر محمدرضا اسدی مدیرعامل شرکت آبفا، از کاهش 35 درصدی بارندگی در دشت کاشان خبر داده و از همه مردم منطقه خواسته بود تا با کاهش دست کم 30 درصدی در مصرف برای جلوگیری از مسائلی مانند جیره بندی آب همکاری کنند.
او همچنین با اشاره به مصوبه های پیشین شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، خواستار جمع آوری فروش آب های تصفیه بدون مجوز در کاشان شد و گفت: برخی از این مکان ها آب های آلوده و غیر بهداشتی به مردم تحویل می دهند.
مومنیان اضافه کرد: با توجه به اهمیت سلامت مردم این گونه موارد نیاز به تذکر نیست بلکه باید با دستور دادستان جمع آوری و تعطیل شوند.
وی در ادامه تصریح کرد: مسئولان با کمال تاسف در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در کاشان موفق نبودند و به رغم فعالیت شرکت های معبربان و شهربان کنترل این پدیده موفقیتی نداشته است.
فرماندار کاشان افزود: 70 واحد مسکونی تا کنون در میان یکی از خیابان های منطقه ناجی آباد ساخته شده در حالی که بر اساس اطلاعات سامانه مکان یابی، شهربانانی که حقوق دریافت می کنند بیشتر در نقاط مرکزی شهر رفت و آمد داشته و میانگین توقف آنها گاهی 2 ساعت بوده است.
او بیان کرد: با وجودی که مسئولیت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بر عهده شهرداری بوده اما نظارت درست برای کنترل این ساخت و سازها انجام نشده که در این راستا برنامه هایی برای برخورد قاطع با متخلفان در دستور کار می باشد.
مومنیان گفت: هیچ وضعیت غیرایمنی به استناد بخشنامه های موجود قابلیت تبدیل به جریمه ندارد و در جایی که مشکل ایمنی وجود داشت (ساخت و ساز غیر مجاز) باید تخریب شود.
وی افزود: بر اساس ابلاغ قوه قضائیه مسئولان باید در مدت سه سال وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان کاشان را تعیین تکلیف (تخریب، جریمه و یا صدور مجوز) کنند.
کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29906/ادامه-الگوی-مصرف-کنونی-به-ورشکستگی-آبی-می-انجامد
بستن   چاپ