پیام سپاهان
سال زراعی جاری؛
بارش ها در اردستان 21 درصد کاهش دارد
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1397 - 15:34:24
سپاهان نیوز - کاشان- رئیس اداره هواشناسی اردستان از کاهش 21 درصدی بارش ها از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد.
جواد رمضانپور روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سال زراعی جاری 87.6 میلیمتر بارندگی در شهرستان اردستان داشتیم که نسبت به بلند مدت (104.4 میلیمتر) نیز کاهش 33 درصدی داشته است.
وی با اشاره به تداوم خشکسالی افزود: میانگین نرمال بارش ها در شهرستان بیش از 120 میلیمتر است و هنوز راه زیادی تا رسیدن به شرایط مناسب در پیش داریم.
رئیس اداره هواشناسی اردستان بیان کرد: میانگین بارش سال زراعی جاری استان اصفهان نیز 43 میلیمتر بود که نسبت به بلند مدت کاهش 66 درصد را نشان می دهد.
او اضافه کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها و خشکسالی های این چند سال گذشته در کشور و استان، باید به ضرورت استفاده بهینه از انرژی به ویژه صرفه جویی در مصرف آب بیش از پیش توجه شود.
رمضانپور در ادامه گفت: امروز با ورود سامانه بارشی جدیدی از غرب کشور، استان های غربی و جنوب غربی و دامنه های زاگرس شاهد بارش باران همراه با رعد و برق خواهند بود.
وی عنوان کرد: این سامانه روز جمعه به استان اصفهان نیز وارد می شود که احتمال آب گرفتگی معابر وجود خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، بنابر اعلام هواشناسی اصفهان جوی ناپایدار سه روز آینده در این استان حاکم شده و در نتیجه برای بیشتر نقاط گاهی افزایش ابر همراه با وزش باد، رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.
آسمان اردستان هم اکنون ابری و دمای هوا 25 درجه سانتیگراد بالای صفر می باشد.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29938/بارش-ها-در-اردستان-21-درصد-کاهش-دارد
بستن   چاپ