پیام سپاهان
انتخابی: چرا در شرایط کنونی آب، حقیقت را به مردم نمی گویند؟
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 09:35:44
سپاهان نیوز - نویسنده کتاب پا به پای زاینده رود گفت: نمی دانم چرا با وجود اینکه وضعیت کنونی آب بسیار بد است، اما هنوز حقیقت را به مردم نگفته اند. ظاهرا وضعیت آب را جدی نگرفته اند. البته استان هایی در کشور هستند که شرایطی بدتر از اصفهان دارند.
به گزارش خبرنگار ایسنا ـ منطقه اصفهان، حشمت الله انتخابی شامگاه (پنج شنبه) در همایش اصفهان و زاینده رود و مراسم رونمایی از کتاب پا به پای زاینده رود، اظهار کرد: هفت درصد حوضه زاینده رود در چهارمحال و بختیاری و 93 درصد آن در استان اصفهان قرار دارد.
وی افزود: کسری آب در بالادست سد بسیار است و حتی می توان گفت اصفهان از چهارمحال نیز بیشتر برداشت دارد. ایجاد بند در مسیر رودخانه، حفر چاه در حریم و بستر رودخانه، پمپ، کشت در حریم و بستر رودخانه از تخلفاتی است که باعث کاهش سطح آب دریاچه در سال های اخیر شده است. ایجاد ویلا در میان باغات و فروش آن با تضمین آب زاینده رود نیز بسیار گسترش داشته است و هنوز هم واگذاری این باغات ادامه دارد.
نویسنده کتاب پا به پای زاینده رود گفت: بخشی از مشکلات آب پس از احداث سد به وجود آمد، زیرا توهم زیاد بودن آب را ایجاد کرد. سد می توانست عملکرد درستی داشته باشد و برنامه ریزی درستی را می طلبید. دریاچه سد زاینده رود در سال 72، 25 کیلومتر طول داشته که اکنون بسیار کاهش یافته است.
27 استان در کشور درگیر خشکسالی هستند
انتخابی ادامه داد: نمی دانم چرا با وجود اینکه وضعیت کنونی آب بسیار بد است اما هنوز حقیقت را به مردم نگفته اند. ظاهرا وضعیت آب را جدی نگرفته اند. در شرایط کنونی احتمال دارد آب بهداشتی خود را از چاه و آب شرب را از منابع برداریم. این سرزمین، بحران های فراوانی را پشت سر گذاشته و امید است بتوانیم با همکاری همه مردم این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنیم.
وی افزود: 27 استان کشور درگیر خشکسالی هستند و از 20 تا 80 درصد با کمبود بارش موجه شده اند. بخش هایی از 7 استان کشور نیز شرایطی بدتر از اصفهان دارند.
به گزارش ایسنا، در این همایش از کتاب پا به پای زاینده رود به نویسندگی حشمت الله انتخابی رونمایی شد و محمدعلی موسوی فریدنی ـ اصفهان شناس و مترجم در این برنامه در خصوص این کتاب اظهار کرد: حشمت الله انتخابی زاینده رود را ننوشته است، بلکه او را زیسته است و گزارشی از سیر درونی آن پیش چشم نهاده است.
1445953973591_telisna3.jpg
کدخبرنگار: 13091
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29969/انتخابی--چرا-در-شرایط-کنونی-آب،-حقیقت-را-به-مردم-نمی-گویند؟
بستن   چاپ