پیام سپاهان
مسئول اداره طیور دامپزشکی اصفهان:
کمترین تلفات طیور استان در مرغداری های خور و بیابانک است
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 09:35:46
سپاهان نیوز - مسئول اداره طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از کمترین تلفات طیور در مراکز پرورش شهرستان خور و بیابانک خبر داد و گفت: آمار پایین تلفات در جمعیت طیور گوشتی صنعتی شهرستان از امتیازات و شاخص های پرورش دهندگان است.
به گزارش ایسنا منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان خور و بیابانک؛ کردآبادی در بازدید از شهرستان خور و بیابانک ضمن بررسی مجوزهای جوجه ریزی، روند گزارش دهی بیماری ها و تلفات و... اظهار کرد: آمار پایین تلفات در جمعیت طیور گوشتی صنعتی شهرستان از امتیازات و شاخص های پرورش دهندگان است که از مهمترین دلایل آن به روز و جدید بودن ساختار این مرغداری ها، مشاوره های و اطلاع رسانی در زمان مناسب شبکه دامپزشکی، تعامل مرغداران با شبکه دامپزشکی، همچنین شرایط اقلیمی و طبیعی و... است.
وی هدف از تشکیل این جلسه را برطرف نمودن مشکلات و معضلات مرغداران شهرستان جهت اصلاح بخشی از آن اعلام کرد و قول های مساعدی جهت رفع آن داد.
هم چنین رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خور و بیابانک در خصوص مراکز پرورش این شهرستان گفت: در شهرستان 26 واحد مرغداری فعال، یک واحد مرغداری تخمگذار در حال احداث و دو واحد پرورش شتر مرغ دارای پروانه بهداشتی وجود دارد که مجموع ظرفیت واحدهای گوشتی در آنها بالغ بر 450 هزار قطعه است.
شایگان در خصوص میزان جوجه ریزی ادامه داد: مجموع جوجه ریزی در سال 1396 بیش از یک میلیون و 300 هزار قطعه بوده است که کمترین میزان تلفات واحد های گوشتی در استان مربوط به این شهرستان و با میانگین حدود 5 درصد است.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29970/کمترین-تلفات-طیور-استان-در-مرغداری-های-خور-و-بیابانک-است
بستن   چاپ