پیام سپاهان
/هفته فرهنگی اصفهان/
دولت خانه صفوی در پیچ و خم خط‌های پر رنگ معماران
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 09:35:52
سپاهان نیوز - یک روز تعطیل را گرد هم آمده‌اند تا دولت خانه صفوی را از زاویه نگاه خود به تصویر بکشند، دست‌هایشان به سرعت حرکت می‌کنند و خط‌ها را کنار هم می‌چینند تا گوشه‌ای از یک بنای تاریخی را درون کاغذ جا دهند؛ معمارند و گاهی خط‌ها را پر رنگ‌تر می‌کشند تا سایه روشن‌ها را نشان دهند، اما در این میان دخترها نمی‌توانند در دنیای کارهایشان هم بدون رنگ زندگی کنند، چرا که زاویه دیدشان از گل‌ها شروع می‌شود و در پیچ و خم رنگ‌ها گم می‌شود.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، در هفته فرهنگی اصفهان موزه هنرهای معاصر اصفهان روز گذشته با برگزاری گردهمایی طراحان و معماران برای اجرای اسکیس از دولت خانه صوی با عنوان خط پر رنگ اصفهان یک روز پر طرح و نقش را رقم زد. در این گردهمایی 120 معمار در چهار نقطه به اجرای اسکیس پرداختند. این کارگاه ساعت 14 آغاز و تا ساعت 20 ادامه داشت و در آخر معماران پیشکسوت از طرح‌های کشیده شده پنج برگزیده را اعلام کردند.
مدیر موزه هنرهای معاصر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان اظهار کرد: موزه هنرهای معاصر اصفهان به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان چهار برنامه را با عنوان‌های "نمایشگاه بازگشت به ریشه‌ها"، "خط پر رنگ اصفهان" گردهمایی طراحان و معماران برای اجرای اسکیس از دولت خانه اصفهان، "افتتاحیه پروژه گرافیک و نمایشگاه عکس افغانستان بدون جنگ" با عنوان زیبارویان فرخار را تدارک دیده است.
مهدی تمیزی با اشاره به برگزاری رویداد خط پر رنگ اصفهان ادامه داد: این برنامه در طول هفته گذشته کلید خورد و ثبت نام‌های آن از بین معماران انجام و 120 نفر از میان داوطلبان انتخاب شدند که این افراد در موزه هنرهای معاصر به چهار گروه تقسیم شدند و با دو استاد معماری پیشکسوت به چهار نقطه دولت خانه صفوی که شامل موزه هنرهای معاصر، میدان نقش جهان، ضلع شمالی مسجد جامع عباسی و کاخ هشت بهشت رفتند و در انتها به موزه بازگشته و از بین آثار پنج اثر برگزیده شد.
وی با بیان اینکه موزه هنرهای معاصر تنها مجموعه گالری نیست که توسط آرتیست‌ها برای نمایشگاه‌ها رزرو شود، گفت: کارایی و خاستگاه موزه هنرهای معاصر باید به گونه‌ای تعریف شود که نمایشگاه‌هایی بزرگ در سطح شهر برگزار کند و نمایشگاه‌هایی که دیدن آثار آن‌ها برای شهروندان مشکل است را این موزه باید برعهده بگیرد، نمایشگاه‌هایی که در این مکان برگزار می‌شود باید به گونه‌ای باشد که در آن ایده دیده شود.
تمیزی افزود: موزه هنرهای معاصر در نظر دارد با همت هنرمندان هنرهای تجسمی و معماران اتفاق‌هایی را تعریف کند تا هنرمند بتواند پای خود را از فضای گالری بیرون بگذارد و با مردم شهر ارتباط بگیرد، خط پر رنگ اصفهان نخستین قدمی است که در این راستا برداشته شده و امید داریم که در بخش‌های نمایشگاه و عرصه محور بهتر آنچه تاکنون بوده عمل کنیم.
کد خبرنگار: 13019
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/29973/دولت-خانه-صفوی-در-پیچ-و-خم-خط‌های-پر-رنگ-معماران
بستن   چاپ