پیام سپاهان
هیس آنها اینجا هستند
شنبه 8 اردیبهشت 1397 - 10:30:47 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - جنگ خیلی وقت است که شروع شده اما نه از زمانی که هیتلر ارتش خود را مجهز کرد بلکه از زمانی که او یک دانشجو بود و در دانشگاه آدم ها را می کشید اما حالا دیگر کسی یادش نمی آید که او روزگاری یک نقاش بوده است چرا که فقط آدم کشی هایش در تاریخ ماندگار شد؛ هیس آرام تر آن ها در این نزدیکی هستند تا از پشت خنجر را فرو کنند این آغاز یک جنگ نابرابر است.
  نمایش هیس آنها اینجا هستند به کارگردانی مجید بدیع زاده یک مشکل روانشناسی را بر روی صحنه آورده است او در این نمایش تلاش کرده است که مخاطبان خود را در برحه ای از تاریخ همراه کند و از هیتلر می گوید و مشکلاتی که او را از یک نقاش به یک سیاست مدار تبدیل کرد.
مجید بدیع زاده  اظهار کرد: پروژه نمایش هیس آنها اینجا هستند از سال 91 شروع شد که متن آن را نوشتیم و زاون قوکاسیان نیز در آماده سازی آن ما را راهنمایی کرد و سه بار مجوز گرفتیم تا در نهایت این نمایش را امسال روی صحنه بردیم.
کارگردان نمایش هیس آنها اینجا هستند با اشاره به اینکه این نمایش با کارکتر های خود مفهوم های روانشناسی را بیان می کند ادامه داد: در این نمایش با با دو کارکتر آنتی سوشیال مواجه هستیم این اختلال بسیار خطرناک است و با این که من فضای نمایش خارج از ایران انتخاب کردم اما موضوع آن جهان شمول است.
وی ادامه داد: در این نمایش سعی کردیم نشان دهیم تجاوز و حیایی که در پس آن به وجود می آید باعث سواستفاده های بیشتری می شود وقتی مردم در جامعه به واسطه یک اتفاق ناچار به سکوت می شوند و در ادامه این سکوت درگیر انفاقات بدتری می شوند پیامد های بدتری را در پی خواهد داشت.
بدیع زاده با بیان اینکه کلیت متن نمایشنامه هیس آنها اینجا هستند تحقیر کردن بود چرا که تحقیر باعث ایجاد اختلال در افراد می شود گفت: این آخرین کاری است که من در اصفهان کارگردانی کردم و چرا که در مدت طولانی که در پست های مختلف صحنه نمایش اصفهان را دیدم متاسفانه هیچ گونه حمایتی برای تئاتر اصفهان ندیدم.
کارگردان نمایش هیس آنها اینجا هستند افزود: قسمتی از متن زاییده ذهن من است و آنچه که به تاریخ تکیه می کند را از مطالعه کتاب های تاریخی برداشت کرده ام و خلق این نمایش بخاطر این است که شخصیت هیتلر بد نبود او یک هنرمند بود که تحقیر شد و عقده حقارت تبدیل به یک شخصیت آنتی سوشیال شد و در آخر خواستم بگم جنگ فقط به وسعت یک جنگ جهانی نیست در یک مجموعه کوچک نیز می شود جنگ زاییده شود شاید نمایش جنگ باشد اما تفکر پشت آن نه به جنگ است.
  نمایش هیس آنها اینجا هستند با بازی شیما مومنی، آرزو نادری، امیر لاچیانی، فرهود بختیاروند، نگار رضوانی، مهرشاد نیکوخواه، ریحانه جان نثاری و مجید بدیع زاده از 6 و 19 اردیبهشت ساعت 18 در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه می رود.
 



http://www.sepahannews.ir/fa/News/30003/هیس-آنها-اینجا-هستند
بستن   چاپ