پیام سپاهان
/در بازدید اعضای شورا از ایسنا/
معین: جلوی ریخت و پاش‌ها را گرفتیم
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 11:38:25
سپاهان نیوز - رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شش ماهه دوم سال گذشته به شکل جدی جلوی مخارج اضافه شهرداری گرفته شد و به بیان دیگر جلوی ریخت و پاش‌ها را گرفتیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، فتح‌الله معین در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایسنا به مناسبت روز شورا اظهار کرد: یک از انتقادهایی که به من می‌شد این بود که اعداد و ارقام اعلام شده را از کجا آورده‌ام. شخصا در ملاقاتی که با شهردار قبلی در فاصله دو ماهه میان دو شورا داشتم آماری اعلام شد مبنی بر اینکه در سال 1396 اعتبار مصوب 2 هزار و 750 میلیارد تومان بود و تقریبا معادل 2 هزار و پانصد میلیارد تومان در این فاصله بدهی ایجاد شده است.
وی ادامه ادامه داد: خودم را در این مشکل سهیم می دانم اما معتقد هستم بخشی از این مشکلات ناشی از رعایت نکردن قوانین بوده است. بدین معنا که بسیاری از موارد درکمیسیون‌ها و در جلسه شورا مطرح نشده بود و همین باعث شده است این وضعیت پیش آید. هم چنین تاخیرهایی که در ارائه صورت‌های مالی در مجموعه شهرداری بود دلیل بر این امر شد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در یک دوره‌ای تقریبا تمام سازمان‌ها و موسسات وابسته به شهرداری زیان‌ده بودند. تا اواسط سال گذشته تنها 30 درصد بودجه محقق شده بود. بدین معنا که با یک وضعیت اسفبار روبرو شده بودیم و افرادی که با ساختار و تشکیلات شهرداری آشنا هستند این نگرانی را داشتن که شهرداری امکان ادامه کار پیدا نکند.
معین گفت: موضوعی که بار زیادی بر دوش شهرداری می‌گذارد و اجتناب ناپذیر است پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل است. زمانی که آقای نوروزی شهرداری را در دست گرفتند به صورت میانگین چهار ماه هیچ حقوق و دستمزدی پرداخت نشده بود.
وی افزود: در سال 1396 آنچه که اعضای شورای پنجم بسیار مصرانه پیگیری کردند این بود که هزینه‌های اضافه در شهرداری کنترل شود. در همین راستا صرفه‌جویی‌هایی انجام شده که نتیجه آن جلوگیری از ریخت و پاش‌های شهرداری شده است. امروز نه تنها حقوق عقب مانده نداریم، بلکه تا 90 درصد پاداش‌ها نیز پرداخت شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: همه اعضای شورا بودجه 1397 را با حساسیت مضاعف بررسی کردند. به همین خاطر انتظار می‌رود همه اعضای شورا بر روی تک به تک پروژه‌ها به صورت موشکافانه نظارت داشته باشند. همه پروژه‌ها بر اساس مصلحت شهر انتخاب شده است.
معین گفت: در شورای در شورای قبلی جدیت کمتری در زمان بندی اجرای پروژه‌ها شاهد بودم. شورای اسلامی شهر اصفهان محل برخورد اندیشه‌ها است. شورای پنجم با وجود اینکه برای همه ساختارهای اجرایی احترام زیادی قائل است اما در خصوص کارهای اجرایی بسیار سختگیر است و من شخصا این موضوع را در شورای قبل ندیدم.
وی ادامه داد: این شورا بیش از شورای قبل دغدغه مردم را دارد. این شورا در مصالح مردمی بیش از شوراهای قبلی حساسیت به خرج می‌دهد. همچنین این شورا علی رغم اینکه از یک طیف سیاسی است اما نظرات مختلفی در آن وجود دارد و هویت شورایی خود را حفظ کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خوشبختانه افرادی که از نزدیک با کارهای شورا آشنا هستند بر این موضوع تاکید دارند که شوراها در جایگاه خود با این اختیارات محدود توانسته‌اند به نحو مطلوبی امور شهرها را اداره کنند. به گونه‌ای که در سال‌های بعد از انقلاب و خصوصا بعد از زمانی که شوراها تشکیل شده‌اند، کمتر با مسایل و مشکلات در ارتباط با اموری که مربوط به شوراها می‌شود در سطح جامعه روبه‌رو بودیم.
معین ادامه داد: نخستین ویژگی شورای پنجم جوان گرایی است. میانگین سنی اعضای شورای شهر اصفهان همچون بسیاری دیگر از کلانشهرها بسیار پایین‌تر از دوره‌های قبل است و این موضوع نشان می‌دهد عموم مردم نسبت به تغییر و تحول در مدیریت راغب هستند.
وی افزود: تعامل اعضای شورا با سایر دستگاه‌های اجرایی بسیار خوب است. بسیاری از مدیران اجرایی ممکن است از نظر سلایق سیاسی با جمع شورا متفاوت باشند اما با این وجود تقریبا در اکثر جلسات شورا و در جلسات علنی یا جلسات تلفیق و کارشناسی از حضور مدیران اجرایی استفاده کردیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خوشبختانه ارتباطات خیلی خوبی میان اعضای شورا با مردم مشاهده می‌شود و شخصا در سه دوره قبلی که عضو شورای شهر بودم فکر نمی‌کنم در هیچ زمانی از شورا، اعضا به این میزان مقید باشند که در مجامع و محافل مختلف حضور داشته باشند و یا حوصله شنیدن نظریات مختلف مردم را داشته باشند. این موضوع باعث شده است که این یکدست بودن را به یک فرصت تبدیل کنیم.
کد خبرنگار: 13025
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/30005/معین--جلوی-ریخت-و-پاش‌ها-را-گرفتیم
بستن   چاپ