پیام سپاهان
معینی:
حوادث کار 4 درصد تولید ناخالص کشور را نشانه گرفته است
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 16:35:59
سپاهان نیوز - رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار اصفهان گفت: حوادث ناشی از کار در ایران حدود چهار درصد تولید ناخالص ملی را هدف قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، احمدرضا معینی پیش از ظهر امروز (شنبه) در بیست و نهمین جشنواره امتنان از کارگران استان اصفهان، با تاکید بر اینکه بزرگترین دغدغه جامعه کارگری امنیت شغلی آنهاست، اظهار کرد: امنیت شغلی به معنای حفظ معیشت، کاهش حوادث و ضایعات کار و افزایش بهره وری کار است.
وی با بیان اینکه حوادث ناشی از کار در ایران حدود چهار درصد تولید ناخالص ملی کشور را هدف قرار گرفته است، افزود: این رقم برابر یارانه ای است که دولت هر ماهه به مردم پرداخت می کند.
رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار اصفهان با تاکید بر ضرورت ساماندهی قراردادهای موقت به عنوان دیگر خواسته کارگران است، اظهار کرد: متاسفانه تعیین تکلیف قراردادهای موقت از سال 69 تاکنون بر زمین مانده و روز به روز شاهد افزایش افسارگسیخته این قراردادها در کشور هستیم.
وی با بیان اینکه قرارداد کار در تمام دنیا مرسوم است، گفت: متاسفانه در ایران حتی تکنسین مواد شیمیایی با وجود به قرارداد کار، به دلیل برخورد سلیقه‌ای کارفرما و نه مهارت شخص، اخراج می شود.
معینی، موضوع بیمه را دیگر مشکل کارگران دانست و افزود: خواسته ما از نمایندگان مجلس نظارت بیشتر و بهتر در این خصوص است چرا که مجلس و دولت طی چند سال گذشته بار مالی بالایی را به تامین اجتماعی تحمیل کرده است.
وی در خصوص شعار امسال نیز، گفت: تا زمانی که از کارگر ایرانی حمایت نشود از کالای ایرانی حمایت نخواهد شد چرا که 86 درصد سرمایه یک بنگاه اقتصادی نیروی انسانی آن است و در این راستا باید فرهنگ‌سازی کنیم، چرا که نیروی کار ارزشمندترین سرمایه است.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/30029/حوادث-کار-4-درصد-تولید-ناخالص-کشور-را-نشانه-گرفته-است
بستن   چاپ