پیام سپاهان
24 طرح هادی روستایی سمیرم مورد بازنگری قرار می گیرد
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 21:24:58
سپاهان نیوز - سمیرم، اصفهان- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم، از بازنگری در طرح های هادی 24 روستای این شهرستان در سالجاری خبر داد.
طرح هادی روستایی، طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی ، تولیدی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستا را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی یا طرحهای جامع ناحیه ای تعیین می کند.
روح الله افشاریان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال طرح هادی در 24 روستای سمیرم ادامه خواهد یافت که در این میان روستاهای امیرآباد، بازارگه، دوراهان، نورآباد و کره دان، جدید هستند.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر این روستاها در بخش پادنای بزرگ در جنوب سمیرم واقع شده اند.
وی با بیان اینکه بازنگری در طرح های هادی در روستاهایی که 10سال از اجرای طرح های آنها می گذرد در دستور کار است، افزود: روستاهای دشت بال، شهید، سرباز، سیور، مهرگرد، علی آباد و قرقاچ بالای 10سال قدمت اجرا دارند.
مدیر بنیاد مسکن سمیرم افزود: در این روستاها در همه مسائل بخش ساخت و ساز از جمله مقاوم سازی، زیباسازی معابر و ساختمان ها بازنگری می شود.
افشاریان در باره اعطای تسهیلات به روستاییان نیز گفت: 160 فقره تسهیلات 18 و 20 میلیون تومانی در سال 96 به متقاضیان واجد شرایط اعطا شد.
به گفته وی، 97 خانوار روستایی نیز سال گذشته، از محل حساب 100 امام، هر کدام 40میلیون ریال تسهیلات بلاعوض دریافت کردند.
شهرستان سمیرم با یکصد هزار نفر جمعیت شهری، عشایری و روستایی، 150 روستا و آبادی در چهار بخش مرکزی، دناکوه، وردشت و پادنا در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
ت/7147/6027

http://www.sepahannews.ir/fa/News/30036/24-طرح-هادی-روستایی-سمیرم-مورد-بازنگری-قرار-می-گیرد
بستن   چاپ