پیام سپاهان
شهردار اصفهان: شور و نشاط امنیت می‌آورد
يکشنبه 9 ارديبهشت 1397 - 13:56:12
سپاهان نیوز - شهردار اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شورا، نهاد بسیار مهمی است که تصمیمات‌اش تنها مختص محدوده شهر نیست. شوراها می‌توانند برای تمامی ادارات و دستگاه‌های دولتی در چهارچوب اختیارات و قانون، تصمیم‌گیری کنند و در اداره امور در سطح فراتری همکاری کنند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز (یکشنبه) در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شورای شهر از ارکان اصلی تصمیم‌گیری در اداره امور کشور و شهرها است. قانون اساسی بعد از تصویب در سال 1385، هفت اصل را از اصل 100 تا 107 به طور خاص به وظایف و نفوذ شورا اختصاص داده است.
وی ادامه داد: در اصل‌ 6 و 7، این نهاد به عنوان نهادی که متکی به آرای مردم است و توانایی مداخله در اداره امور کشور دارد معرفی شده است. شورا به عنوان یکی از رکن‌های اصلی تصمیم‌گیری است که استانداران، فرمانداران و بخش داران که توسط دولت تعیین می‌شوند مکلفند تمامی تصمیم‌های قابل اجرای شورا را عملی سازند.
شهردار اصفهان افزود: شورا، نهاد بسیار مهمی است که تصمیمات‌شان تنها مختص محدوده شهر نیست. شوراها می‌توانند برای تمامی ادارات و دستگاه‌های دولتی در چهارچوب اختیارات و قانون، تصمیم‌گیری کنند و در اداره امور در سطح فراتری همکاری کنند.
وی با اشاره به گرامیداشت روز معلم و هفته‌ کارگر، ادامه داد: به بهانه این مناسبت‌ها، به نوبه خودم به تمامی کسانی‌ که به نوعی مسئولیت امور کارگران را در شورای شهر بر عهده دارند، تبریک می‌گویم و این تبریک‌ها تنها با خدمات‌رسانی به مردم و برآورده سازی توقعات و انتظاراتشان شدنی و مشهود است.
نوروزی افزود: حل مشکلات شهر تنها با تعامل میان شورای شهر، مجلس و شهرداری ممکن است. با افزایش مشارکت و جلسات هم‌اندیشی با امکانات موجود می‌توانیم بهتر از گذشته مسائل را پیگیری و حل نماییم. با تلاش تمام مجموعه‌ها شاهد شور و نشاط اجتماعی در شهر هستیم. امروز یکی از نیازهای فوری برای تامین و افزایش امنیت ایجاد شور و نشاط برای مردم است.
وی اظهار کرد: تحقق بودجه بالای 80 درصد در پایان سال گذشته در تاریخ شهرداری بی نظیر است. افتتاح خط یک مترو بعد از گذشت 17 سال در این شرایط کار کمی نیست. انتظار می‌رود با افزایش این تعاملات با استفاده از امکانات دولت در این شرایط سخت اقتصادی به تمامی انتظارات و اقدامات جامه عمل بپوشانیم.
شهردار اصفهان با اشاره به لایحه مربوط به مدیریت واحد شهری، خاطر نشان کرد: این لایحه دو وجه خوب و بد دارد. اگر قرار است مدیریت واحد شهری تشکیل دهند و بدون تعلق بودجه، بار را بر دوش شهرداری بگذارند نمی‌توان اقدامی کرد. انتظار می‌رود در بررسی و تصمیم‌گیری، کارشناسان و نمایندگان تصویب این لایحه را با دید موشکافنه‌تری مورد بررسی قرار دهند.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/30068/شهردار-اصفهان--شور-و-نشاط-امنیت-می‌آورد
بستن   چاپ