پیام سپاهان
نماینده مجلس: کم آبی مشکل اساسی اردستان است
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 - 08:54:23
سپاهان نیوز - کاشان- نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاستی های موجود از کمبود آب به عنوان یکی از مشکلات اساسی این شهرستان نام برد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید صادق طباطبائی نژاد روز یکشنبه در نشستی با جوانان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان گفت: کاهش بارش ها در چند سال گذشته منجر به خشک شدن قنات ها و چاه ها شده و با توجه به کاهش زیاد سهمیه آب ورودی از اصفهان، آب امروز به مسئله نخست این شهرستان تبدیل شده است.
وی با پیش بینی قطع کامل آب ورودی از اصفهان به اردستان تا پایان ماه جاری افزود: 104 روستای این شهرستان هم اکنون با تانکر آبرسانی می شوند که در صورت ادامه خشکسالی و تداوم قطعی آب اصفهان، بر تعداد آنها اضافه خواهد شد.
نماینده اردستان در مجلس بیان کرد: تنها راه رهایی از قطعی ها استفاده بهینه و صرفه جویی جدی در مصرف آب است و از همه قشرهای مردم درخواست می شود که موضوع کم آبی را جدی گرفته و مدیریت مصرف در تمامی زمینه ها اعمال کنند.
او در ادامه به پیگیری های صورت گرفته در 2 سال گذشته برای ایجاد اشتغال در اردستان از جمله افتتاح و کلنگ زنی کارگاه ها و کارخانه ها اشاره و اضافه کرد: وضعیت اشتغال رو به پیشرفت بوده اما هنوز تعداد جوانان جویای کار در منطقه زیاد است.
طباطبائی نژاد همچنین با ابراز نارضایتی از شرایط بهداشت و درمان اردستان گفت: جمعیت کم و نداشتن درامد مناسب منجر شده تا پزشکان تمایلی برای حضور در این شهرستان نداشته باشند و از سوی دیگر با محدودیت های اعتباری دولت رو به رو هستیم که این کمبود با حضور پزشکان نیکوکار و نیک اندیش بومی می تواند رفع شود.
وی عنوان کرد که به دلیل پیگیری نکردن مسئولان در آغاز اجرای طرح تحول سلامت، این شهرستان در سه سال نخست استفاده چندانی از این طرح نکرده است.
نماینده اردستان در ادامه بیان کرد: تکمیل طرح زمین چمن ورزشگاه 17 شهریور و تشکیل هیات فوتبال این شهرستان نیز به رغم پیگیری ها و قول مساعد سال گذشته مدیرکل ورزش و جوانان در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان، همچنان بدون اقدام موثری باقی مانده است.
او با اشاره به اقدام های صورت گرفته در حوزه راه گفت: 40 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، فرمانداری اردستان و نایین برای مرمت و بهسازی جاده زواره- شهراب تا جاده نایین به سمت مشهد به طول 75 کیلومتر اختصاص یافت.
طباطبائی نژاد اضافه کرد: عملیات اجرایی 17 کیلومتر باقی مانده از جاده اردستان به اصفهان نیز با اعتبار 230 میلیارد ریال آغاز شده است.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/31050/نماینده-مجلس--کم-آبی-مشکل-اساسی-اردستان-است
بستن   چاپ