پیام سپاهان
امام جمعه گلپایگان:
شوراها هنوز با ظرفیت و توان اصلی خود فاصله دارند
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 - 10:24:04
سپاهان نیوز - گلپایگان - امام جمعه گلپایگان گفت: ظرفیت شوراها بالاست، اما طبق اصل هفتم قانون اساسی شوراها هنوز با تحقق اهداف خود فاصله دارند.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سید علی طهماسبی شامگاه یکشنبه در اولین نشست هم اندیشی شوراهای اسلامی شهرهای گلپایگان، گوگد، گلشهر و شورای بخش که بنا به برنامه ریزی و دعوت شورای اسلامی شهرستان در مرکز فرهنگی رفاهی خانه معلم گلپایگان برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس اصل هفتم قانون اساسی و طبق آیه قرآن کریم شوراها و مجلس شورای اسلامی از ارکان تصمیم گیری اداره امور کشور هستند، اظهار داشت: ظرفیت شوراها بالاست، اما طبق اصل هفتم قانون اساسی شوراها هنوز برای تحقق این امر فاصله دارد و اگر فرهیختگان و نخبگان به عنوان اعضای شوراها انتخاب شوند، توسعه و آبادانی شهرستان را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: در اداره امور کشور حتی شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به جایی برسند که در ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور دخیل باشند، لذا هدف قانون گذار و کسانی که این قانون را تدوین کردند باید از این فراتر و بالاتر باشد تا شوراها به جایگاه واقعی خود برسند و در جهت آبادانی شهرستان گام‌های اساسی بردارند.
امام جمعه گلپایگان بیان داشت: رسالتی که بر عهده شوراها قرار دارد در شهرها و روستاها به عنوان پارلمانی کوچک، در خصوص امور شهری و روستایی با همکاری دهیار و شهرداری تصمیم گیری می کنند اما طبق قانون اساسی ظرفیت شوراها بسیار بالاست و باید از ارکان تصمیم گیری کشور، استان و شهرستان باشند در حالی که عملاً اینگونه نیست.
وی با تأکید بر اینکه اگر نخبگان و فرهیختگان به عنوان شوراهای اسلامی برگزیده شوند مسلماً توسعه و پیشرفت همه جانبه شهرستان را شاهد خواهیم بود، افزود: انتخاب نخبگان و دخیل بودن تصمیم آنها در مسایل مهم شهری، روستایی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی گامی به سوی توسعه دموکراسی در کشور محسوب می شود.
آیت الله طهماسبی با بیان اینکه راه پیشرفت کشور نگاه به درون است، تصریح کرد: در سطح کلان کشور باید نگاه به درون کرد چنانکه تجربه برجام که خود مسئولان دولتی به آن اشاره کردند اگر بخواهند کاری کنند که در راستای تأمین منافع ما نباشد، منافع بیگانگان را تأمین خواهد کرد، لذا تکیه بر آن کاری بس بیهوده است.
وی با اشاره به اینکه جوانان کشور ما سرمایه هستند، بیان داشت: استعداد جوانان ما در حال هدرروی است. بدیهی است مسئولین باید تدبیری بیاندیشند تا از این سرمایه های اجتماعی و ایده هایی که این آینده سازان دارند در راستای تولید ملی استفاده مطلوب ببرند.
امام جمعه گلپایگان با اذعان به اینکه امروز متخصصین ما با تکیه بر اراده خود به جایی رسیده اند که تولید موشک های دور برد نقطه زن توان موشکی ما را به تکاپوی دشمن واداشته است، افزود: بیگانگان و دشمنان این مرز و بوم با طرح تحریم های جدید علیه ایران به بهانه های واهی مانند نقض حقوق بشر موجب خنده زاری است زیرا این دشمنان در حالی دلشان به حال بشر و حقوق بشر می سوزد که خجالت نمی کشند، تجهیزات و ادوات نظامی آنان در اختیار کشور عربستان و امارات بر سر مردم بی گناه یمن ریخته می شود و مراسم عروسی آنها را تبدیل به عزا می کنند.
وی با اشاره به مصائب بزرگی که بر سر مردم بی گناه یمن قرار دارد، اظهار داشت: حکومت عربستان با پرداخت رشوه یک میلیارد دلاری به دبیرکل سازمان ملل خواستار آن می شود که وی چشمش را بر کشتار زنان و کودکان یمنی ببندد البته اینها بهانه است.
آیت الله طهماسبی با اذعان به اینکه نمایش قدرت موشکی و توان دفاعی ما بهانه ای برای استکبار و طرح تحریم های جدید آنها علیه ماست، بیان کرد: اینها می گویند ایران نفوذ منطقه ای دارد و از اینکه حزب الله تقویت می شود بر خود می لرزند زیرا حزب الله بزرگترین تهدید علیه رژیم صهیونیستی است.
وی با بیان اینکه نباید چشم به بیرون دوخت و باید توانمندی جوانان و استعدادهای خود را باور کنیم، افزود: خدا لعنت کند کسانی که در ذهن مردم پیشرفت کشورهای غربی را به رخ می کشیدند اما با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری می گوییم راه پیشرفت کشور، تکیه بر توانمندی های داخلی و تولید ملی است.
نماینده ولی فقیه در گلپایگان با تأکید بر اینکه ما باید ظرفیت ها و توانمندی های داخل کشور را در نظر بگیریم و جوانان را به میدان آوریم، تصریح کرد: وظیفه مسئولان، رساندن ظرفیت ها به فعلیت است و شهرستان گلپایگان نیز با توجه به موقعیت استراتژیک در همه جهت استعداد پیشرفت را دارد، بدیهی است مردم و مسئولان باید دست به دست هم دهند و با اتحاد و یکپارچگی برای پیشرفت امور شهرستان تلاش کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/31058/شوراها-هنوز-با-ظرفیت-و-توان-اصلی-خود-فاصله-دارند
بستن   چاپ