پیام سپاهان
احمدی:
وزارت صنعت برای سنگ هزینه نمی‌کند
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 - 13:37:24
سپاهان نیوز - رییس انجمن صنایع همگن سنگ استان اصفهان گفت: ما در فوتبال کشور حاضر هستیم میلیاردها تومان برای کی‌روش هزینه کنیم اما وزارت صنعت حتی حاضر نیست این رقم را برای صنعت سنگ هزینه کند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، رضا احمدی در سومین گردهمایی فعالان صنعت سنگ که امروز (دوشنبه) در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه ایران چهارمین کشور تولیدکننده سنگ خام در دنیا است اما در جایگاه چهاردهم صادرات قرار دارد اظهار کرد: در حال حاضر ایران کمتر از یک و دو دهم درصد سهم بازارهای بین المللی به خود اختصاص داده است.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه بیشتر دولتی ها تنها بر درآمدهای نفتی تاکید دارند در حالیکه به دلایل سیاسی درآمدهای ناشی از آن مسدود می شود، گفت: این درحالی است که صنعت سنگ به راحتی می تواند به سهم ١٠ درصدی در بازارهای بین المللی دست یابد و حلال مشکلات اقتصادی کشور شود.
رییس انجمن صنایع همگن سنگ استان اصفهان با اشاره به اینکه بخش خصوصی در تمام بخش های حوزه سنگ از معدن تا فراوری و ساخت ماشین سازی آن وارد شده است، تصریح کرد: متاسفانه ما در فوتبال کشور حاضر هستیم میلیاردها تومان برای کی‌روش هزینه کنیم اما وزارت صنعت حتی حاضر نیست این رقم را برای صنعت سنگ هزینه کند و تنها با قوانین یک شبه، بخش تولید را ضجر می دهیم.
رییس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه معدن و صادرات معدنی به طور قطع می تواند جایگاه خوبی در صادرات داشته باشد، اظهار کرد: اقتصاد ایران نیازمند صادرات است، در حالیکه با پتانسیل بالای ذخایر معدنی در رتبه چهاردهم صادرات سنگ هستیم.
احمد خوروش در خصوص موضوع ارز در کشور، گفت: ما تصمیم شجاعانه دولت در خصوص ارز را تقدیر می کنیم، اما باید راهکاری برای صادرکنندگان اندیشید چرا که این خواسته مهم معدن داران است.
وی هم چنین نسبت به تصویب پرداخت یک درصدی صنایع معدنی به منابع طبیعی و تصویب آن در شورای معادن، افزود: صنایع معدنی پیش تر این رقم را به محیط زیست پرداخت می کرد و پرداخت دوباره آن در قالب این ماده قانونی دوباره موجب فشار مضاعف به معدن کاران می شود.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/31080/وزارت-صنعت-برای-سنگ-هزینه-نمی‌کند
بستن   چاپ