پیام سپاهان
استاندار اصفهان:
به حسن سلیقه و سلامت کار ارامنه در خصوص توریست معتقدم
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 - 16:27:45
سپاهان نیوز - استاندار اصفهان گفت: با این تنوع قومی و مذهبی در کشور امنیت خوبی در ایران حاکم است و زندگی سرشار از آرامش همه ی پیروان ادیان الهی و اقوام مختلف درکشور نشانگر فرهنگ والای همه ی مردم ایران است.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در دیدار سپیان کاشجیان، اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران با تبریک انتصاب پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، به عنوان اسقف اظهار کرد: تقارن بهار طبیعت با ماه های مبارک رجب و شعبان نویدبخش سالی خوب برای مردم کشور خواهد بود.
مهرعلیزاده زندگی سرشار از آرامش همه پیروان ادیان الهی و اقوام مختلف در استان و کشور را نشانگر فرهنگ والای همه ساکنان جمهوری اسلامی دانست.
وی با بیان اینکه رسول اکرم(ص) از صحت و سلامتی و امنیت به عنوان دو نعمت یاد کرده اند، تصریح کرد: خدا را شاکریم که با این تنوع قومی و مذهبی امنیت خوبی در کشور حاکم است و تا زمانی که فرهنگ والای مردم از ادیان و قومیت های مختلف حاکم است و درک بالایی از مسائل دارند ، این امنیت پابرجا خواهد بود.
وی در ادامه با بیان اینکه پیروان ادیان الهی در ایران در درجه اول ایرانی هستند، افزود: در خصوص ایجاد شرایطی که تمام اقلیت‌ها به ویژه جامعه ارامنه بتوانند از امکانات و تسهیلات مسکن، کار، اشتغال و تولید استفاده نماید استقبال خواهیم کرد و حمایت لازم را خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد که جوانان ارامنه در این خصوص مشکلی نداشته باشند.
استانداراصفهان با بیان اینکه به حسن سلیقه و سلامت کار ارامنه در خصوص توریست و پذیرش مسافر و هتل سازی اعتقاد دارم، افزود: حمایت لازم را از طرح های ساخت هتل، رستوران و اماکن توریستی خواهم داشت.
وی به مسائل آب اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در منطقه ای خشک قرار گرفته ایم باید تدابیر لازم صورت گیرد که با آب کم بتوانیم زندگی کنیم و شرایط زندگی خوب را برای مردم فراهم نماییم و از شما نیز درخواست داریم برای نزول باران و برکت الهی دعا کنید.
استانداراصفهان با تاکید بر اینکه باید در مصرف آب دقت لازم صورت گیرد، تصریح کرد: برنامه ریزی های بلند مدت برای تأمین آب و مصرف آب صورت گرفته است تا در سالهای آینده با مشکلات کمتری مواجه شویم.
آماده همکاری در زمینه پروژه های بوم گردی هستیم
اسقف ارامنه اصفهان گفت: آماده همکاری با استاندار اصفهان در خصوص پروژه‌های گردشگری و بوم گردی هستیم.
اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار اظهار کرد:کشور ایران و شهر اصفهان از نظر فرهنگی و تاریخی در جایگاه بالایی قرار گرفته است و این امنیت و زندگی مسالمت آمیز مرهون زحمات افرادی چون مدیریت ارشد استان است.
وی با بیان اینکه باید برنامه جامعی برای اشتغال و مسکن جوانان ارامنه نیز پیش بینی شود، ادامه داد: شهر اصفهان از دید دنیا بسیار پیشرفته و برای جذب توریست اماکن توریستی و هتل اهمیت دارد و در این راستا جامعه ارامنه مجوزهای ساخت هتل را اخذ نموده اند.
اسقف کاشجیان با اشاره به مشکلات آب استان، تصریح کرد: اگر لازم است اقدامی از سوی جامعه ارامنه برای حل این مشکل صورت گیرد؛ آمادگی لازم وجود دارد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/31093/به-حسن-سلیقه-و-سلامت-کار-ارامنه-در-خصوص-توریست-معتقدم
بستن   چاپ