پیام سپاهان
افزایش2.5 درصدی مصرف برق در اصفهان
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 - 23:10:50
سپاهان نیوز - مدیر امور برق مرکز اصفهان گفت: میزان مصرف برق در سال 96 نسبت به سال گذشته 2.5 درصد رشد داشت و میزان مصرف برق با انجام پروژه های جدید این شرکت به 1.8 درصد کاهش یافته است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، سید علیرضا عریضی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هدف ما آگاه سازی و مدیریت صحیح مصرف برق در ساعات 11 الی 16 که اوج زمان مصرف و محدود کردن استفاده از لوازم خانگی است.
عریضی با بیان اینکه شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان20 کیلومتر مربع را تحت پوشش دارد، افزود: هزینه 27 پروژه انجام شده 4 میلیارد و 780 میلیون تومان است. در سال گذشته و ابتدای سال 2707 مشترک جدید به مشترکان اضافه شدند و برای تامین برق این مشترکان 9.7 کیلومتر کابل، شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف احداث کردیم و هفت پست در ترانسفور ماتور زمینی در مدار قرار گرفت.
 وی با اشاره به اینکه مناطق 1 و 3 شهرداری اصفهان دارای شبکه های قدمتی50 تا 55 ساله است و نیاز به بهبود و بهینه سازی دارد، اظهار کرد: در سال گذشته 23 کیلومتر کابل و شبکه بافت سنتی را با کابل های فشار متوسط کلاسیک و خود نگهدار جایگزین کردیم، هم چنین140 شعله چراغ جدید با فناوری پر بازده لامپ های ال ای دی استفاده کردیم و در راستای اهداف شرکت 41 کیت اتوماسیون در تاسیسات شبکه به تجهیزات هوشمند مجهز هستند که در کاهش انرژی های توزیع نشده و افزایش قابلیت انرژی های شبکه خیلی موثر بودند.
مدیر امور برق مرکز اصفهان ادامه داد: شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان برای کاهش زمان خاموشی مشترکان و هم چنین جهت افزایش قابلیت مانور شبکه های فشار متوسط و قابلیت اطمینان شبکه اقدام به نصب تجهیزات اتوماسیون روی کلد های قدرت با قابلیت مانیتورینگ کرده تا در کمترین زمان و به طور مکانیزه بتوان با مانور فیدر ها خاموشی مشترکان را رفع کند.
عریضی گفت: در این راستا امور مرکز اقدام به نصب تجهیزات اتوماسیون بر روی پست های زمینی و شبکه های فشار متوسط هوایی کرده و در طول یک سال گذشته 9 دستگاه پست زمینی و پنج دستگاه سکسیونر هوایی مجهز به تجهیزات اتوماسیون شده است و گسترش استفاده از کابل های نگهداری در شبکه های فشار ضعیف هوایی در 18 کیلومتر انجام شد.
وی اضافه کرد: در سال گذشته برای حفاظت و ایمنی شهروندان 3000پایه برق فرسوده با هزینه حدود یک میلیون برای هر پایه برق را تعویض کردیم، هم چنین پایه های تیرهای فرسوده را ترمیم و 18 کیلومتر کابل های فشار متوسط بسیار فرسوده روغنی را با کابل های کراسینگ تعویض و 144 لامپ ال ای دی نصب کردیم. از سوی دیگر هفت پست به مشترکان جدید اضافه کردیم و تعداد کنتورهای هوشمند از 47 عدد در سال 95 به 101 کنتور در سال 96 افزایش یافت.
مدیر امور برق مرکز اصفهان با تاکید بر اینکه برای مدیریت مصرف و کاهش 15 مگاواتی برنامه ریزی کرده ایم، اظهار کرد: میزان مصرف برق در سال 96 نسبت به سال 95، معادل 2.5 درصد رشد داشت و میزان مصرف برق با انجام پروژه به 1.8 درصد کاهش یافته است.
عریضی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت مصرف در سال 1396 گفت: استقرار پیمانکار مدیریت مصرف در امور و تماس با مشترکان دیماندی و تکمیل180 تفاهم نامه با مشترکان اداری و تجاری و هم چنین ارسال لیست ساختمان های تجاری و اداری بالای10 واحد به ستاد توزیع و تشکیل جلسه و ارایه راهکارهای مناسب در جهت کاهش پیک بار مصرف برق است.
وی تصریح کرد: ارسال 2000 برگه اطلاعیه برای صاحبان اصناف و واحدهای تجاری در محدوده امور و تشویق آنها در جهت رعایت کردن مصرف منصفانه برق در تابستان (پیک بار) و بازدید از مراکز و سازمان ها و تکمیل فرم بازدید و کنترل در مدار بودن دیزل ژنراتور آنها در ساعت 12 تا 14 (80 مورد) است و تهیه دستور کار برای تعویض کنتورهای دیماندی ولتاژ اولیه و ثانویه به تعداد 100دستگاه و تبدیل آنها به کنتور هوشمند از دیگر اقدامات این شرکت است.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/31116/افزایش25-درصدی-مصرف-برق-در-اصفهان
بستن   چاپ