پیام سپاهان
حيدرپور روند تصويب برجام را تشريح کرد
شنبه 9 آبان 1394 - 9:31:12 AM
ايسنا
fiogf49gjkf0d
سپاهان انلاين- عوض حيدرپور در جلسه شوراي اداري اين شهرستان، عنوان کرد: فعاليت در خصوص برجام و برنامه هسته اي ايران از حدود 22 سال قبل و با خريد دو دستگاه سانتريفيوژ از کشور پاکستان آغاز شد؛ از همان زمان بحث بر سر پيشبرد برنامه هسته اي در قالب غني سازي يا ساخت راکتور وجود داشت که نهايتاً تصميم بر آن شد که اين برنامه در قالب غني سازي دنبال شود.

وي افزود: در طول سال هاي اخير، منافقان و اسرائيلي ها، با ايجاد يک نمايش سياسي مضحک، مسئله ساخت بمب اتمي از سوي ايران را مطرح کردند و به دنبال آن رهبر معظم انقلاب فرمان مذاکره و اعتماد سازي را صادر فرمودند.

وي ادامه داد: فعاليت هسته اي کشورمان با تدابير رهبر معظم انقلاب آغاز و همواره تحت نظر و هدايت ايشان اداره شده است.

نماينده مردم شهرضا در مجلس تصريح کرد: شوراي عالي امنيت ملي بر اساس اصل 176 قانون اساسي يک رکن نظام است و پيگيري پرونده هسته اي نيز از ابتدا به عهده اين نهاد واگذار شد.

حيدرپور تآکيد کرد: روند مذاکرات هسته اي در اواخر دولت دهم با چالش هاي جدي مواجه شد و سفر هيئت هاي مذاکره کننده تنها به مسافرت هاي سياسي محدود شده بود. از سوي ديگر با اطلاق قطع نامه هاي سازمان ملل بر عليه برنامه هسته اي کشورمان تحت عنوان کاغذ پاره هاي بي اثر، مشکلات جدي براي ما ايجاد شد تا جايي که صدور قطعنامه 1921 دست مخالفان ما را تا حدود زيادي بر عليه ما باز گذاشت.

وي با اشاره به سفر سلطان قابوس به تهران گفت: وي حامل پيغام اوباما براي دعوت به مذاکره بود که از سوي ايران رد شد و پس از آن جان کري که در آن زمان سناتور مجلس سناي آمريکا بود، دعوتنامه ديگري براي مذاکره ارسال کرد که باز هم از سوي ايران رد شد.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار کرد: نهايتاً باراک اوباما با ارسال نامه اي ايران را دعوت به مذاکره کرد که اين بار اين دعوت پذيرفته شد و مذاکرات در سه مرحله لوزان، ژنو و وين اجرا و پيگيري شد.

حيدرپور اذعان کرد: برخي از نمايندگان از پذيرش برجام تحت عنوان جام زهر تعبير مي کنند که اين تعبير درستي نيست و در تمام مراحل تيم مذاکره کننده ايران با اقتدار کامل و براي حمايت از حقوق ملت عمل کرد.

وي تصريح کرد: در حال حاضر ما داراي 10 هزار سانتريفيوژ IR1 هستيم که قرار است به 6 هزار تقليل پيدا کند که تفاوت زيادي براي ما ندارد؛ از سوي ديگر هم قرار است نصب سيستم هايIR4 تا IR6 در دستور کار قرار گيرد.

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برخي جريان هاي روند تصويب برجام در مجلس گفت: اعضاء فراکسيون اصولگرايان مجلس مي خواهند تأييد برجام را مستقيماً از زبان رهبر معظم انقلاب بشنوند و اين در حالي است که ايشان بارها تأييد اين سند و حمايت قاطع خود از تيم مذاکره کننده هسته اي را اعلام کرده اند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/3136/حيدرپور-روند-تصويب-برجام-را-تشريح-کرد
بستن   چاپ