پیام سپاهان
چرخ گوشت دست کودک 2.5 ساله اصفهانی را بلعید
سه شنبه 11 ارديبهشت 1397 - 10:17:04
سپاهان نیوز - اصفهان- چهار انگشت دست راست کودک 2.5 ساله اصفهانی در حادثه چرخ گوشت قطع شد.
مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز سه شنبه درباره جزئیات این حادثه به ایرنا گفت: بعدازظهرروز گذشته گرفتار شدن دست کودک داخل چرخ گوشت اورژانس بیمارستان الزهرا (س) به سامانه 125 اعلام شد که ستاد فرماندهی به سرعت تیم ایستگاه شماره سه به همراه دو تن از مسئولان ایستگاه ها را به محل حادثه اعزام کرد.
محمد شریعتی افزود: پسر بچه دو و نیم ساله توسط تیم پزشکی به اتاق عمل اورژانس انتقال و پس از بیهوش کردن وی تیم عملیاتی آتش نشانی حاضر در بیمارستان، در حضور تیم پزشکی و با دستگاه مینی فرز و هیدرولیک مخصوص به برش گلویی چرخ و با توجه به سخت بودن آلیاژ بدنه و تیغه چرخ گوشت با احتیاط کامل به برش و آزاد سازی دست کودک از میان چرخ دنده های دستگاه اقدام کردند .
وی ادامه داد: متاسفانه پس از آزادسازی دست کودک از داخل چرخ گوشت له شدگی چهار انگشت دست راست کودک مشاهده شد و کودک برای درمان در اختیار کادر پزشکان متخصص قرار گرفت.
شریعتی با اشاره به اینکه در سال های اخیر با توجه به آموزش های سازمان آتش نشانی به خانواده ها و کودکان خردسال در مهدها کمتر شاهد این گونه حوادث تلخ در شهر اصفهان بوده ایم افزود: موارد نادر این حوادث بدلیل غفلت والدین و رعایت نکردن موارد ایمنی استفاده از این وسیله برقی در منزل، منجر به بروز حوادث تلخ و افسوس همیشگی می شود.
وی علت این حادثه تلخ را بی احتیاطی والدین، همچنین بازیگوشی کودک بیان کردوگفت: درزمان وقوع احتمالی چنین حوادثی والدین ضمن حفظ خونسردی و اطلاع سریع و دقیق حادثه به سازمان آتش نشانی، به هیچ عنوان به جداسازی دست کودک اقدام نکنند و حتی‌المقدور در لحظات اولیه کودک را به همراه چرخ گوشت به مراکز درمانی منتقل کنند.
27 آذر سال گذشته نیز حادثه چرخ گوشت سبب قطع دست کودک 19 ماهه اصفهانی ساکن در براآن شمالی از ناحیه مچ شده بود.
24 ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با 600 نیروی عملیاتی و 90 نیروی ستادی در سطح مناطق 15 گانه شهر اصفهان فعالیت دارند.
ت/7135 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/32116/چرخ-گوشت-دست-کودک-25-ساله-اصفهانی-را-بلعید
بستن   چاپ