پیام سپاهان
در میزگرد تخصصی بررسی وضعیت سنگ اصفهان مطرح شد؛
فاضل: رکود صنعت سنگ را گردن واردات نیندازیم
سه شنبه 11 ارديبهشت 1397 - 23:27:20
سپاهان نیوز - عضو انجمن سنگ ایران با بیان اینکه هنوز نمی توانیم با کالای خارجی رقابت کنیم، بنابراین نمی شود محصول هیچ کشوری وارد ایران نشود، گفت: نباید رکود صنعت سنگ را گردن واردات انداخت و این موضوع قابل قبول نیست.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، کاوه فاضل عصر امروز (سه شنبه) در میزگرد تخصصی بررسی وضعیت سنگ اصفهان که به همت خبرگزاری دانشجویان ایران- منطقه اصفهان و با همکاری شرکت نمایشگاه های استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه امروز باید به آن توجه داشت، این است که فرهنگ و آموزش صنعت سنگ کشور در تمام بخش ها باید تغییر کند.
وی با بیان اینکه صنعت سنگ باید با پشتیانی بخش های مختلف خود از قوانین آگاه باشد، تصریح کرد: به طور قطع اگر مشکلات صنعت سنگ به صورت گروهی پیگیری و راهکارهای عملیاتی برای آن اتخاذ شود، در این بخش به نتیجه خواهیم رسید.
عضو انجمن سنگ ایران، بزرگترین مشکل و معضل صنعت سنگ را عدم حضور موثر دست اندرکاران این بخش دانست و تصریح کرد: تمام صنوف مختلف درگیر مشکلاتی همچون مالیات، واردات و یا رکود هستند، بنابراین باید دید برای حل چالش های صنعت سنگ چطور به راه حل باید برسیم و به نظر می رسد در نخستین گام، فعالان این بخش باید با یکدیگر متحد باشند.
وی در خصوص موضوع واردات و تضاد آن با شعار "حمایت از کالای ایرانی"، اظهار کرد: متاسفانه برخی از واردات سنگ های خارجی به خصوص در سال جاری به دلیل شعار سال گلایه دارند، اما باید توجه کرد که چند درصد تولید و مصرف سنگ، وارد ایران می شود، البته مطابق برخی از آمار غیر موثق، آمار واردات سنگ بالا نیست.
فاضل هم چنین در خصوص رکود حاکم بر صنعت سنگ، تاکید کرد: نباید رکود صنعت سنگ را گردن واردات انداخت و این موضوع قابل قبول نیست.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر تعدد تشکل ها و انجمن های فعال در حوزه سنگ که بعضا برای این صنعت مشکلاتی را ایجاد می کند، گفت: باید توجه داشت که در تمام صنایع کشور شاهد تعدد تشکل ها، اتحادیه ها و انجمن های صنفی هستیم و شاید راه حل این موضوع ایجاد یک تشکل فراگیر است البته در گام نخست باید اساس، ساختار و نحوه استفاده از تشکل ها مورد بررسی و آموزش قرار گیرند.
عضو انجمن سنگ ایران با بیان اینکه بعد از انقلاب به جای سندیکاها، تعاونی های صنفی بسیاری ایجاد شد که مواد مصرفی صنف خود را وارد کشور و بین اعضای خود تقسیم می کردند، اظهار کرد: متاسفانه هنوز این تفکر در بین انجمن ها و برخی تشکل ها زنده مانده است در حالیکه تجمیع این تشکل ها، اتحادیه و ... به صورت مرکزی برای بررسی درخواست ها و مطالبات صنفی ضروری به نظر می رسد، اما تا زمانی که به این بخش ها آموزش داده نشود، امکان استفاده از آنها در مسیر درست وجود ندارد.
وی در خصوص حمایت از کالای ایرانی، گفت: موضوع فرهنگی ما در تحقق این شعار در مسیر اشتباه قرار گرفته است، چرا که ما هنوز نمی توانیم با کالای خارجی رقابت کنیم و نمی شود تاکید کرد که محصول هیچ کشوری وارد ایران نشود، اما تنها ما صادرات داشته باشیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/32154/فاضل--رکود-صنعت-سنگ-را-گردن-واردات-نیندازیم
بستن   چاپ