پیام سپاهان
ائمه جمعه استان اصفهان:
جامعه کارگری را با حمایت کالای ایرانی حمایت کنیم
شنبه 15 ارديبهشت 1397 - 09:40:57
سپاهان نیوز - اصفهان - ائمه جمعه استان اصفهان در خطبه های این هفته نماز جمعه خرید کالاهای ایرانی توسط هموطنان به منظور حمایت از جامعه کارگری و کاهش بیکاری در جامعه را خواستار شدند.
به گزارش ایرنا؛ ائمه جمعه شهرهای استان اصفهان در خطابه های این هفته نماز جمعه با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی همچنین بر انجام اقدام های موثر برای فرهنگ سازی جهت حمایت از تولید کالاهای داخلی به عنوان وظیفه ای همگانی تاکید کردند.
*** اصفهان **
امام جمعه موقت اصفهان گفت: راه مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا، پشتیبانی از کارگران زحمتکش ایرانی و حمایت از تولید داخلی، خرید کالای ایرانی است.
حجت الاسلام و المسلمین ' سید مجتبی میردامادی ' افزود: قاچاقچیان کالا و خریداران کالاهای خارجی باید بدانند که با اقدام خود به صحبت های ولی امرشان پشت کرده اند.
وی اضافه کرد: در اقتصاد باید از کشورهای خارجی و دشمنان چشم امید را برداریم.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مشکل اصلی ما فاصله گرفتن از قرآن است، افزود: توسل به قرآن تنها راه مقابله و تسلط بر مفسدین و راه اصلی جهاد اسلامی است.
وی اظهارکرد: آفت اشرافی گری مصیبتی است که به راحتی نمی توان از آن گذشت و روزی که مسئولان روحیه کوخ نشینی را از خود دور کنند و کاخ نشین شوند باید فاتحه کشور را خواند.
** تیران و کرون **
حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان امام جمعه تیران در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: افزایش مصرف کالای داخلی رونق تولید و زمینه ساز اشتغال جوانان و فعالیت بیشتر جامعه کارگری می شود.
وی بیان کرد: حجم زیاد خرید کالاهای خارجی زیبنده کشور ایران با گستردگی ظرفیت های تولید نیست و در حالی که دشمنان کشور ما را تحریم کرده اند نباید کالاهای خارجی کشورهایشان در میهن ما مصرف شود.
امام جمعه تیران با اشاره به واردات بی رویه و عرضه کالای قاچاق که دغدغه کارگران و رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: مسئولان برنامه ریزی برای مبارزه با قاچاق کالا داشته باشند و جلوی حجم بالایواردات کالاهای خارجی را بگیرند.
وی به تصمیم گیری آمریکا برای موضوع برجام اشاره کرد و گفت: نقض برجام از سوی دولت آمریکا برای مردم این کشور چالش ساز خواهد بود و چهره واقعی آن ها را برای جامعه جهانی در بی تعهدی نشان می دهد.
حجت الاسلام رشیدیان یادآورشد: جامعه جهانی باید نیت ایران برای استفاده از فناوری نوین هسته ای را جهت کاربرد علمی درک کرده باشد و حساسیت ها و بهانه های دروغین نسبت به کاربرد هسته ای در ایران به عنوان بمب اتم از بین برود.
شهرستان تیران و کرون در 45کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
** کاشان **
نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان با گرامیداشت روز معلم گفت: مصالح ملی کشور اقتضا می کند که بودجه آموزش و پرورش با تدبیر، تنظیم و نظارت شود تا وزارتخانه بتواند مشکلاتش را برطرف کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه کاشان افزود: توانایی و اقتدار یک ملت در گرو تلاش جامعه علمی و دانش آموختگان آن کشور است و از همین روی سیاست نظام های استکباری، عقب نگه داشتن نظام آموزشی کشورهای اسلامی بوده و صهیونیست ها نوجوانان و جوانان کشورهای اسلامی را هدف قرار دادند.
وی با قدردانی از خیران مدرسه و دانشگاه ساز بیان کرد: با توجه به ترک تحصیل و بازماندن از فعالیت علمی شماری از دانش آموزان و دانشجویان به علت مشکلات مالی، لزوم تقویت صندوق های حمایتی در این زمینه احساس می شود.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان در ادامه به روز جهانی کارگر اشاره کرد و گفت: جایگاه کار و کارگر در روایت ها و آیه های قرآنی بسیار برجسته و گرامی داشته شده و افرادی که برای گذران زندگی تلاش می کنند، مانند افرادی هستند که با سلاح در میدان جنگ با دشمن مبارزه می کنند.
او خودکفایی، تولید و نقش آنها در اقتدار و استقلال ملی را برای چیرگی بر جنگ اقتصادی دشمن و همچنین حمایت از کارگران و مدیران صنایع را یک وظیفه ملی و اسلامی عنوان کرد.
آیت الله نمازی همچنین با تبریک سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) بیان کرد: معنای انتظار، التزام عملی به انجام واجبات، ترک محرمات الهی و حساس بودن به حق مردم است و تنها دعا خواندن مصداق انتظار تعریف نمی شود.
وی در ادامه به شکست تروریست های تکفیری در کشور سوریه اشاره کرد و گفت: آمریکا در فکر توطئه جدیدی در منطقه برای براندازی دولت و حکومت بشار اسد و شسکت دادن محور مقاومت است.
امام جمعه کاشان افزود: ائتلافی 6 ضلعی برای تغییر و تضعیف سوریه و جلوگیری از ثبات امنیتی دولت این کشور است و جهان اسلام باید توجه جدی به آن داشته باشد.
او اضافه کرد: هم اکنون غیر از آمریکا، نیروهای نظامی ترکیه، نیروهای پراکنده باقیمانده از داعش، کردهای سوریه و رژیم صهیونیستی در آن کشور حضور دارند و استکبار جهانی برخی کشورهای عربی را تشویق به اعزام نیرو به سوریه می کند.
** اردستان **
امام جمعه اردستان با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری بر الگوگیری معلمان از وی تاکید کرد و گفت: هفته گذشته مناسبت هفته کارگر بود که باید بر دست هنرمند آنها بوسه زد.
حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه اردستان افزود: همچنان که رهبر فرزانه انقلاب در دیدار کارگران تو صیه فرمودند، برای کیفیت بخشی به تولیدات داخلی و خرید آن از سوی مردم جهت احترام به تولید داخل و رونق اقتصاد باید گام برداشته شود.
او بیان کرد: ایالات متحده آمریکا جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته و مسئولان و مردم باید به توصیه های رهبری گوش بدهند و در راه پیشرفت اقتصادی گام بردارند.
امام جمعه اردستان اضافه کرد: آنها به منظور ایجاد حاشیه امنیتی برای رژیم غاصب صهیونیستی همیشه در حال توطئه برای ایران هستند و از این رو نیز برای برجام نقشه می کشند که البته همه مسئولان تاکید کردند که تغییری در برجام نخواهیم داشت.
او ادامه داد: مردم انتظار دارند مسئولان برای انسجام داخلی بین حزب و گروه ها، تقویت اقتصاد داخلی، پرهیز از اختلاف و تفرقه در کشور با یکدیگر اتحاد داشته باشند.
حجت الاسلام دهشیری در ادامه با اشاره به تغییرات مدیریتی صورت گرفته در شهرستان اردستان گفت: این تغییرها نوعی خانه تکانی و فرصتی برای ارائه طرح های جدید است که البته تغییر در صورت وجود طرح و برنامه نیمه کاره می تواند به تهدید تبدیل شود.
وی افزود: مردم قدردان خدمات صورت گرفته هستند اما باید در این راستا عملکرد مسئولان برای مردم تشریح شود.
امام جمعه اردستان با اشاره به حضور 15 فرماندار از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون در این شهرستان بیان کرد: نباید اتوبوسی مدیران تغییر کرده و مسئولان باید مراقب روی کار آمدن افراد نالایق باشند و خادمان نیز باید با دلگرمی کار کنند.
** نایین **
امام جمعه نایین گفت: عزم ملی حمایت از تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی است و اگر دولت و ملت با عزم ملی و اعتقاد ملی از کالای ایرانی حمایت کنند توطئه های اقتصادی دشمن خنثی خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه نایین افزود: رهبر معظم انقلاب به همین دلیل شعار حمایت از کالای داخلی و اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند.
وی تصریح کرد: امروز ایران برای عبور از مشکلات در برابر خود به یک مدیریت انقلابی و کارآمد نیاز دارد.
سجادی با اشاره به هفته کارگر به نقش نظارت و کنترل ورود کالا به کشور توسط مسوولان اشاره کرد و افزود: رونق اقتصادی ، ایجاد اشتغال و تولید در گرو مبارزه با قاچاق کالا است.
وی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر بارها از مسوولان نظارت و کنترل ورود کالای قاچاق به کشور را خواستار شدند که امیدواریم امسال با جدیت بیشتر و همکاری مردم اوامر معظم له محقق شود.
سجادی به استراتژی آمریکایی ها طی 40 سال گذشته اشاره کرد و افزود: آمریکایی ها از همان اول به دنبال ایجاد اختلال در اقتصاد ایران بودند و مقام معظم رهبری به همین دلیل شعار حمایت از کالای داخلی و اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند.
امام جمعه نایین با تبریک هفته معلم ، گفت : معلمان در کار خود موفق باشند و دانش‌آموزان را برای جامعه بالنده آموزش بدهند و به این وظیفه خطیر توجه کنند.
شهرستان نایین با بیش از 39 هزار نفر حمعیت در140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
** خور و بیابانک **
امام جمعه خوروبیابانک گفت: مسئولان از واردات کالاهایی که به خاموش شدن چرخ تولید و افزایش نرخ بیکاری در کشور می شود، جلوگیری کنند.
حجت الاسلام " سید احمد مهدی نژاد " در خطبه های نماز جمعه شهر خور افزود: اگر می خواهیم اقتصاد ما رونق گیرد باید به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل کنیم.
وی به شعار حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: دولت با جلوگیری از واردات بی رویه زمینه تحقق شعار سال را فراهم کند.
وی با بیان اینکه رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال راهکار حل مشکلات اقتصادی افزود:برای تحقق این مهم باید به ظرفیت، توان و استعدادهای بالقوه داخلی،نخبگان جوان و صنعتگران کشور اعتماد داشته باشیم.
امام جمعه خوروبیابانک با تاکید بر این که کار و تلاش همراه با روحیه جهادی باید در کشور نهادینه شود ، گفت: مسوولان توجه ویژه ای به امر تولید و اشتغال داشته باشند.
مهدی نژاد افزود: تولیدات داخلی باید حمایت شوند و با تحقق این مهم می توانیم قدردان زحمات کارگران باشیم.
شهرستان خوروبیابانک با 12 هزار کیلومتر وسعت و 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.
9860 / 7136/ 7431/8123 / 7153 / 7131/ 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33153/جامعه-کارگری-را-با-حمایت-کالای-ایرانی-حمایت-کنیم
بستن   چاپ