پیام سپاهان
وزیر فرهنگ صربستان: آماده همکاری با اصفهان هستیم
شنبه 15 ارديبهشت 1397 - 09:41:01
سپاهان نیوز - اصفهان - وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی صربستان از اصفهان به عنوان یک شهر فرهنگی، تاریخی و زیبا نامبرد و گفت: بلگراد آماده همکاری با اصفهان در زمینه های فرهنگی، هنری و رسانه ای است.
به گزارش ایرنا، " ولادان ووکوساولیویچ " در دیدار معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان که در هتل عباسی این شهر انجام شد، افزود: پس از بازگشت به بلگراد چگونگی همکاری ها با اصفهان در زمینه های یاد شده را بررسی می کنیم.
وی خواستار انعقاد تفاهمنامه ای برای همکاری دو جانبه بین اصفهان و بلگراد شد و گفت: در بلگراد دفتر فرهنگی ایران دائر است و فعالیت های خوبی توسط این دفتر در حال انجام می باشد و می توانیم از طریق این دفتر، ارتباطات خود با اصفهان را برنامه ریزی کنیم.
وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی صربستان همچنین به برنامه هفته فیلم صرب اشاره کرد و افزود: این برنامه در مرداد امسال برگزار می شود و ما می توانیم با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تعدادی از خبرنگاران را برای بازدید از بلگراد دعوت کنیم.
وی افزود: از این طریق می توانیم کشور صربستان را بهتر به مردم ایران و بویژه اصفهان معرفی کنیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان نیز در این دیدار حضور وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی صربستان در این استان را باعث فراهم شدن شرایط بهتر برای ارتباط و انتقال فرهنگ و هنر صربستان و ایران دانست.
" حمید رضا طباطبایی " افزود: لغو روادید بین تهران و بلگراد رفت و آمد گردشگران دو کشور را تسهیل می کند.
وی همچنین برای همکاری اصفهان با بلگراد در زمینه های فرهنگی و هنری اعلام آمادگی کرد و گفت: برای قرارداد خواهرخواندگی با بلگراد آماده ایم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان از بلگراد به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان نامبرد و افزود: استانداری اصفهان برای همکاری با بلگراد جهت معرفی ظرفیت های طرفین و برنامه ریزی برای بهره برداری از این ظرفیت ها آمادگی دارد.
به گزارش ایرنا، ولادان ووکوساولیویچ وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی صربستان در راس هیاتی به عنوان مهمان ویژه برای شرکت در مراسم افتتاحیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی به تهران سفر کرده است.
این مقام صربستانی طی روزهای گذشته با حضور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.
6994 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33155/وزیر-فرهنگ-صربستان--آماده-همکاری-با-اصفهان-هستیم
بستن   چاپ