پیام سپاهان
زلزله سی سخت خسارت جزئی به دناکوه سمیرم وارد کرد
شنبه 15 ارديبهشت 1397 - 09:41:15
سپاهان نیوز - سمیرم، اصفهان- رئیس جمعیت هلال احمر سمیرم گفت: زلزله چهارشنبه گذشته در سی سخت از توابع کهگیلویه و بویر احمد خسارت های جزئی از قبیل ترک خوردگی چند ساختمان به منطقه دناکوه سمیرم وارد کرد.
زلزله ای به بزرگی 5.2 ریشتر صبح چهارشنبه گذشته شهر سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد و شهرهای اطراف از جمله یاسوج را لرزاند.
این زلزله به دلیل همجواری در مرز مشترک کهگیلویه و بویراحمد و استان اصفهان، در دناکوه سمیرم نیز احساس شد ولی خسارت زیادی به اهالی و ساکنان این منطقه وارد نکرد.
سید نورمحمد موسوی رئیس جمعیت هلال احمر سمیرم روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دو گروه ارزیاب در همان ساعات اولیه، برای شناسایی و تخمین خسارات احتمالی به منطقه اعزام شدند.
وی با بیان اینکه بیشتر اهالی روستاهای بخش دناکوه که نزدیکترین منطقه به شهرستان سی سخت استان همجوار است زلزله را احساس کرده اند افزود: تنها چند موردترک خوردگی و ریزش دیوار حیاط برخی خانه ها گزارش شده است.
وی افزود : 10 دستگاه آمبولانس از مرکز استان برای امداد و نجات در سمیرم مستقر هستند.
شهرستان سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد، در فاصله 40 کیلومتری نزدیکترین روستای سمیرم در بخش دناکوه این شهرستان واقع شده است.
گردنه سخت گذر بیژن در جنوب استان اصفهان و شهرستان سمیرم، در میانه ارتفاعات سخت گذر دنا و زاگرس مرکزی واقع شده و یکی از مسیرهای بین استانی است که سمیرم را به سی سخت متصل می کند.
شهرستان سمیرم در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.
ت/7147/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33163/زلزله-سی-سخت-خسارت-جزئی-به-دناکوه-سمیرم-وارد-کرد
بستن   چاپ