پیام سپاهان
یک کارگردان تئاتر:
ژانر کمدی ظرفیت بیشتری برای بیان معضلات اجتماعی دارد
شنبه 15 ارديبهشت 1397 - 10:47:39
سپاهان نیوز - یک کارگردان تئاتر گفت: اجرای نمایشنامه های ایرانی باعث جذب بیشتر مخاطب به سالن های تئاتر می شود.
مجید کاشی فروشان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان درباره وضعیت تئاتر اصفهان، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با توجه به در نظر گرفتن سالن‌های اختصاصی برای تئاتر مخاطبان بیشتری برای تماشای اجراها می‌آیند.
متن‌های کمدی ایرانی مخاطبان بیشتری در مقایسه با متن‌های خارجی
وی افزود: نبودن متن‌های خوب ایرانی برای تئاتر و مراحل طولانی برای انحصاری کردن نمایشنامه و هزینه‌های آن از علل کارشدن نمایشنامه‌های غربی در مقایسه با ایرانی است.البته هنوز هم متن‌های کمدی ایرانی مخاطبان بیشتری در مقایسه با متن‌های خارجی دارند.
کاشی فروشان معتقد است با توجه به کم شدن سریال‌های اصفهانی در دو سال اخیر، بازیگران به تئاتر روی آوردند در حالی‌که بازیگران تهران ابتدا در تئاتر دیده می‌شوند و بعد با سینما به پول سازی می رسند؛ اما بازیگران اصفهان بعد از دیده شدن در تلوزیون به تئاتر آمده و کسب درآمد می‌کنند.
وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه با توجه به شعار حمایت از کالای ایرانی آیا وقت آن نرسیده که نمایشنامه های تئاتر هم ایرانی شوند، گفت: همیشه دغدغه هنرمندان بیان معضلات اجتماعی بوده است و با کار کردن متن‌های ایرانی قطعا مخاطب بیشتری به سوی تئاتر جذب می‌شود و هنرمندان می‌توانند مسایل روز جامعه را بیان کنند.
این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: ژانر کمدی ظرفیت بیشتری برای بیان معضلات اجتماعی دارد. هرچند که نیاز داریم ممیزی‌های موجود برداشته شوند و به رونق هرچه بیشتر تئاتر ایران کمک شود. به امید روزی که در ایران فقط نمایشنامه های ایرانی روی صحنه بروند.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33183/ژانر-کمدی-ظرفیت-بیشتری-برای-بیان-معضلات-اجتماعی-دارد
بستن   چاپ