پیام سپاهان
/امروز به حمایت از تولید ملی لبیک بگوییم/
ابوترابی: ساختار اداری کشور باید اصلاح شود
شنبه 15 ارديبهشت 1397 - 12:41:28
سپاهان نیوز - یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: ساختار اداری کشور باید به ساختار ملی و محلی تغییر یابد. ساختارهای محلی باید به مردم سپرده شود تا استعدادهای محلی نیز شکوفا شود.
ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کالای ایرانی و طرح مشکلات موجود بر سر راه تولیدکنندگان و کارگران، بیان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس مطالعه‌ای داشته و 19 مانع کسب و کار را شناسایی کرده است که اگر این موانع مرتفع شود خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد. یکی از این مشکلات بحث بیمه است که مشکل اساسی است. از دیگر مشکلات بحث تامین اجتماعی و بانک‌هاست که در این زمینه در رابطه با اصلاح قانون چک کمیسیون قضایی طرحی را آماده کرده است. وقتی که مجلس دید دولت اقدامی انجام نمی‌دهد خودش دست به کار شده است.
وی در ادامه گفت: در زمینه مشکلات بانکی نیز طرح خوبی چندین سال است که کار شده و اکنون آماده است و اگر این طرح اجرایی شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. ما در کشور دو موضوع ساختار فرسوده اداری و مشکلات بانکی را شاهد هستیم که منجر به وهن کشور شده است. ان‌شاءالله این دو موضوع مهم با طرح آماده شده قابل حل است.
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس ادامه داد: ما باید ساختار کشور را اصلاح کنیم. ما باید کشور را از ساختار اداری به ساختار محلی و ملی تبدیل کنیم. ساختار ملی باید در اختیار حاکمیت و امور مربوط به آن باشد و ساختار ملی باید در اختیار مردم قرار داده شود تا استعدادهای محلی نیز شکوفا شود. در طرح جامع مدیریت شهری و روستایی نیز به این موضوع پرداخته شده است.
ابوترابی خاطرنشان کرد: دولت الکترونیک برای شفافیت کارها بسیار موثر است و منجر به کاهش فساد اداری می‌شود اما تنها دولت الکترونیک کافی نیست. ما باید ابتدا در زمینه تمرکززدایی در ساختار اداری گام برداریم. ما باید اختیار شوراهای محلات را زیادتر کنیم و اجازه دهیم شوراها که منتخب مردم هستند تصمیم‌گیری کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33188/ابوترابی--ساختار-اداری-کشور-باید-اصلاح-شود
بستن   چاپ