پیام سپاهان
دانشگاه کاشان میزبان کنفرانس بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب
شنبه 15 ارديبهشت 1397 - 14:12:19
سپاهان نیوز - رئیس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی و مسئول دبیرخانه دائمی گفتگوهای ایران و جهان عرب از برگزاری کنفرانس بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب در دانشگاه کاشان خبر داد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، محمدعلی ربانی در جمع خبرنگاران در دانشگاه کاشان با بیان اینکه پیشینه غنی مشترک معماری و هنر در دو حوزه جغرافیایی ایران و جهان عرب و نقش آن در ارتباطات علمی و فرهنگی در جهان اسلام، موضوع مهمی است که کمتر بدان پرداخته شده است، اظهار کرد: هدف از برگزار ی این کنفرانس بین المللی، ارتباط عمیق و هرچه بیشتر بین نخبگان دانشگاهی ایران و جهان عرب است.
وی افزود: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های مثبت کاشان در زمینه های مختلف فرهنگی، هنر و معماری با هماهنگی ها انجام شده این کنفرانس بین المللی در روزهای بیست و دوم و بیست و سوم اردیبهشت ماه جاری با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در دانشگاه کاشان برگزار می شود.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی و مسئول دبیرخانه دائمی گفتگوهای ایران و جهان عرب با بیان اینکه در این کنفرانس چهره های علمی برجسته ای از استادان کشورهای الجزایر، تونس، سوریه، عراق و عمان حضور دارند، تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این کنفرانس بین المللی، کاشان به عنوان کانون تعاملات علمی و دانشگاهی بین ایران و جهان عرب قرار گیرد.
ربانی از راه اندازی مجمع علمی هنرمندان ایران و جهان عرب در دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: با راه اندازی این مجمع و دبیرخانه این نشست های علمی، هنری و فرهنگی بین ایران و کشورهای جهان عرب به طور مستمر تداوم خواهد یافت.
جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه کاشان
در ادامه نیز رئیس دانشگاه کاشان یکی از اهداف و سیاست های دانشگاه را تعاملات و ارتباطات بین المللی دانست و گفت: برگزاری کنفرانس بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب با هدف تعاملات و ارتباطات هر چه بیشتر با کشورهای جهان عرب برگزار می شود.
عباس زراعت به 70 فعالیت بین المللی در چهار سال گذشته این دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان در بسیاری از ارتباطات بین المللی همچون جذب دانشجویان خارجی جزء پنج دانشگاه برتر کشور است.
وی تاسیس رصدخانه بین المللی، ایجاد شعبه آی سی تی پی، راه اندازی آزمایشگاه باستان سنجی و چاپ مقالات علمی محققان این دانشگاه در مجله ساینس، برگزاری کرسی های وقفی بین المللی، سمینارها و کنگره های بین المللی را از جمله فعالیت های بین المللی این دانشگاه ذکر کرد و افزود: امید است با راه اندازی دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب در این دانشگاه تعاملات و فعالیت های بین المللی دانشگاه کاشان ارتقاء یابد.
پذیرش نهایی 56مقاله در کنفرانس بین المللی نقش هنر ومعماری
دبیر علمی کنفرانس بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب نیز از ارسال 130 مقاله علمی به دبیرخانه این کنفرانس خبر داد و افزود: از این میان، 80 مقاله در مرحله اولیه مورد پذیرش قرار گرفت و پس از ارسال به داوران کنفرانس، 56 مقاله پذیرش نهایی شد.
احمد دانایی نیا متون ادبی، تاریخی و نسخه شناسی، معماری و تزئینات وابسته و هنر و باستان شناسی را از محورهای این کنفرانس دانست و ادامه داد: کنفرانس بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب، محصول هم اندیشی و همکاری دانشگاه کاشان و سازمان ارتباطات اسلامی است که به منظور تعامل، واکاوی و شناسایی زمینه های مشترک علمی-فرهنگی میان ایران و جهان عرب در حوزه های هنری و معماری برگزار خواهد شد و در پی آن است تا از این طریق زمینه های توسعه فرهنگی و ارتباطات علمی میان دو حوزه جغرافیایی را ارتقاء بخشد.
این رویداد بزرگ علمی روز بیست و دوم اردیبهشت ماه سال جاری به مدت دو روز با حضور جمعی از استادان، پژوهشگران و متخصصان ملی و بین المللی در دانشگاه کاشان برگزار می شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33190/دانشگاه-کاشان-میزبان-کنفرانس-بین-المللی-نقش-هنر-و-معماری-در-ارتباطات-علمی-ایران-و-جهان-عرب
بستن   چاپ