پیام سپاهان
بیش از 110 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا به سمیرم اختصاص یافت
شنبه 15 ارديبهشت 1397 - 14:47:51
سپاهان نیوز - اصفهان- رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمیرم گفت: 110 میلیارد و 500 میلیون ریال برای اجرای طرح های اشتغالزا امسال از طریق طرح های مصوب سامانه «کارا» به این شهرستان اختصاص یافت.
سید مهدی قائم مقامی روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: سامانه کارا در 2 بخش تسهیلات روستایی و عشایری و همچنین تسهیلات فراگیر از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و بوسیله وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خرداد سال گذشته راه اندازی شد.
وی خاطر نشان کرد: کل اعتباری که در بخش تسهیلات اشتغال عشایر و روستاییان سمیرم در نظر گرفته شده است 300 میلیارد ریال بود که 110 میلیارد و 500 میلیون ریال آن تا زمان حاضر نهایی و به مرور به بانک های عامل معرفی می شود.
قائم مقامی افزود: تسهیلات یاد شده در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات در سامانه کارا تقسیم بندی شده و حدود 46 درصد طرح های این شهرستان در بخش کشاورزی مصوب و به بانک معرفی شده اند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمیرم با بیان اینکه در این طرح ها اولویت دریافت تسهیلات بانکی، با شرکت های تعاونی و فارغ التحصیلان مرتبط دانشگاهی است، افزود: سود تسهیلات روستایی و عشایری 6 درصد و بازپرداخت آن 9 ساله است.
وی همچنین در باره طرح کارورزی مصوب دولت در این شهرستان گفت : 45 نفراز فارغ التحصیلان در بخش های خصوصی و تعاونی در یکسال گذشته مشغول کار شده اند که حق بیمه 2سال این تعداد کارورز را دولت پرداخت می کند.
سمیرم در فاصله 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری از شمال یاسوج واقع شده است.
7147/ت/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33191/بیش-از-110-میلیارد-ریال-تسهیلات-اشتغالزا-به-سمیرم-اختصاص-یافت
بستن   چاپ