پیام سپاهان
میز توسعه صادرات تولید شیر کشور در اصفهان راه‌اندازی شود
شنبه 15 ارديبهشت 1397 - 14:48:07
سپاهان نیوز - رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه میز توسعه صادرات تولید شیر کشور در استان راه اندازی شود، گفت: در سال 94 تیم سازی، سال 95 ریل گذاری، سال 96 فعالیت بر اساس اولویت بوده و در سال 97 جمع بندی فعالیت ها در دستور کار کمیسیون است.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، حمیدرضا قلمکاری در نخستین جلسه کمیسیون کشاورزی در سال جدید، اظهار کرد: تکمیل فعالیت ها، تفاهم نامه ها، جلسات، نشست ها و همایش های مشترک و تهیه بولتن سالیانه فعالیت کمیته ها و کمیسیون از اهم برنامه های سال جاری است، هم چنین در خصوص مسائل مربوط به ارز و تاثیر آن بر مشکلات تولید و صادرات متذکر شد.
وی پیگیری و حمایت از تولید محصولات صادرات محور با هدف خوداتکایی بخش کشاورزی، ایجاد مرکز توسعه بازار محصولات کشاورزی و کشت فراسرزمینی با تاکید بر تولید محصول سالم، تقویت ستاد نجات زاینده رود از سراب تا پایاب با هدف مدیریت بهره برداری و استفاده بهینه از آب را از جمله برنامه های کمیسیون طی سه سال گذشته عنوان کرد.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: از ابتدای فعالیت کمیسیون، کمیته آب 32 جلسه، محیط زیست 19 جلسه، تولیدات کشاورزی 22 جلسه، سلامت و امنیت غذایی 16 جلسه، دانش و تکنولوژی نوین 22 جلسه و بازرگانی و کشت برون مرزی 23 جلسه برگزار کردند.
آب بخش کشاورزی، حق آبه محیط زیست است
مشاور کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان نیز با تاکید بر ضرورت تفاهم بین بخش دولتی و بخش خصوصی کشاورزی، گفت: همگرایی دولت و بخش خصوصی برای ارتقا جایگاه کشاورزی بیش از هر زمان دیگر لازم است.
امین مظفر امینی عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: اختصاص آب برای بخش کشاورزی به عنوان منبع اصلی محیط زیست شناخته می شود و نباید تصور شود منابع آبی در بخش کشاورزی هدر می رود.
کشاورزی بخش مظلوم اقتصاد کشور است
عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: کشاورزی بخش مظلوم اقتصاد کشور است و نیاز به حمایت دولت و بخش خصوصی دارد.
محمد نصراصفهانی به نقش مهم تشکل های این بخش در حمایت از حقوق کشاورزان اشاره کرد و افزود: ایجاد بخش کشاورزی در اتاق بازرگانی و پیگیری سایر تشکل ها می تواند از حقوق کشاورزان دفاع کنند.
3200 تن شیر در استان اصفهان تولید می شود
هم چنین مسئول کارگروه شیر کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست گفت: تهیه پروتکل افزایش کیفیت شیر و تاثیر مستقیم آن بر تولید با کیفیت این محصول توسط این کارگروه نقش مهمی در تولید شیر با کیفیت داشته که منجر به صادرات شیر خشک از استان به روسیه شده است.
عباس زال بیک افزود: اصفهان به عنوان استان نخست تولیدکننده شیر در کشور به شمار می آید و تولید 3200 تن شیر در استان را دارا است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33192/میز-توسعه-صادرات-تولید-شیر-کشور-در-اصفهان-راه‌اندازی-شود
بستن   چاپ