پیام سپاهان
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان:
بارش ها 20 میلیون مترمکعب آب در حوزه های آبخیز تجمیع کرد
یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 - 12:15:54 AM
ایرنا
سپاهان نیوز - کاشان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش های هفته گذشته در شمال و شمال شرق این استان باعث جمع آوری افزون بر 20 میلیون مترمکعب آب در طرح های آبخیزداری این مناطق شده است.
  منصور شیشه فروش در نشست مشترک شورای مدیریت بحران شهرستان های کاشان و آران و بیدگل بیان کرد: بیشتر بارندگی ها در کاشان، آران و بیدگل، اردستان، خور و بیابانک، نائین و نطنز بود.
وی افزود: بارش ها منجر به آب گرفتگی برخی واحدهای مسکونی، تخریب زمین های کشاورزی، سیل بندها، معابر شهری و برخی تاسیسات زیربنایی همچنین 30 دهنه پل و جاده های ارتباطی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به خسارت نزدیک به 700 میلیارد ریالی سیل ناشی از بارش های هفته گذشته بیان کرد: بیشتر آسیب ها مربوط به زمین های کشاورزی، جاده ای و ارتباطی است و مسئولان در حال بررسی و جمع بندی نهایی هستند.
او اضافه کرد: بارندگی های شدید هفته گذشته همچنین منجر به طغیان رودخانه های فصلی از جمله رودخانه گازرگاه کاشان و وارد آمدن خسارت های فراوانی در این منطقه شد.
شیشه فروش عنوان کرد: 14 کیلومتر از مسیر رودخانه های فعال منطقه جوشقان، کامو و برزک از توابع شهرستان کاشان در 2 سال گذشته با 15 میلیارد ریال اعتبار و همیاری مردم با ایجاد بندهای آبخیزداری ساماندهی شد که این امر منجر به کاهش خسارت های ناشی از سیل در این نقاط شده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان نیز در ادامه با تاکید بر لزوم اجرای مصوبه های شورای مدیریت بحران این شهرستان گفت: مصوبه های پیشین شورا باید بررسی و مسئولان در برابر مصوبه های اجرا نشده، پاسخگو باشند تا کوتاهی ها مشخص و تعیین درصد شود.
حمیدرضا مومنیان افزود: مدیران باید بکوشند تا براورد خسارت های سیل در حوزه های مسکن، مرتع و راه های ارتباطی به صورت واقعی تعیین شود.
وی در ادامه خواستار برگزاری نشست های مشترک مدیریت بحران شهرستان های کاشان و آران و بیدگل برای ساماندهی و اجرای شبکه جامع کنترل، انتقال و مهار روان آب های ناشی از سیل در بالادست کاشان و پائین دست آران و بیدگل شد.
فرماندار کاشان بیان کرد: این شبکه باید به گونه ای جامع طراحی شود تا بتواند بیشترین حجم آب را در هنگام وقوع سیل کنترل و هدایت کند.
عضو شورای اسلامی شهر کاشان نیز در این جلسه گفت: سالانه میلیاردها ریال هزینه تعریض پل ها، دیواره سازی و لایروبی رودخانه ها می شود اما همچنان شاهد خسارت های ورود سیل به شهرها هستیم.
حسینعلی وکیل افزود: 6 رودخانه در این منطقه وجود دارد که می تواند شهر را تهدید کند و تنها راه جلوگیری از جاری شدن سیل طرح های آبخوان داری است.
وی عنوان کرد: ایجاد آبخوان در زمین های بالادست کاشان می تواند از بارش های باران با نفوذ در سفره های زیرزمینی بهره گیری و از خسارت های سیل نیز جلوگیری کند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/33203/بارش-ها-20-میلیون-مترمکعب-آب-در-حوزه-های-آبخیز-تجمیع-کرد
بستن   چاپ