پیام سپاهان
میزبانی اصفهان در سی و پنجمین کنفرانس بین المللی پارک‌های علم و فناوری
يکشنبه 16 ارديبهشت 1397 - 11:51:39
سپاهان نیوز - قائم مقام معاونت پژوهش و فناوری در امور فناوری و سرپرست دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: أصفهان در شهریور ماه سال جاری میزبان بیش از 50 کشور جهان در سی و پنجمین کنفرانس بین المللی پارک‌های علم و فناوری است که برای أصفهان و ایران بسیار ارزشمند است.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، مهدی کشمیری صبح امروز (یک شنبه) با حضور در سی‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر أصفهان اظهار کرد: سی و پنجمین کنفرانس بین المللی پارک‌های علم و فناوری در اصفهان رخد داد و اتفاق بزرگی برای ایران و این کلانشهر است. این رویداد بزرگترین رویداد وزارت علوم است که در سال ١٣٩٧ رخ می‌دهد.
وی ادامه داد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پیشرو ترین مجموعه در پارک‌های علم و فناوری کشور است. سطح و کلاس کاری این پارک فناوری در اصفهان با هیچ پارکی در کشور قابل مقایسه نیست. در حال حاضر بیش از 5٠٠ شرکت در این شهرک علم‌وفناوری حضور دارند.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی أصفهان افزود: در این مجموعه هفت هزار نفر شاغل هستند. در مجموع شهرک در ایجاد ٩ هزار شغل سهیم بوده است. سال گذشته ١٣ میلیون دلار صادرات داشته و هزار و 4٠٠ میلیارد گردش مالی شرکت‌های فعال در این شهرک بوده است.
کشمیری ادامه داد: این مجموعه از منظر قراردادهای حوزه پژوهش و فناوری بزرگترین مجموعه کشور است. در توسعه فیزیکی این شهرک به ازای هر ١ ریالی که از منابع عمومی جذب شده است، 4 ریال نیز از بخش خصوصی در این شهرک سرمایه گذاری شده است.
وی با اشاره به میزبانی اصفهان در کنفرانس پارک‌های علم و فناوری گفت: سال جاری در یازده تا چهارده شهریورماه شهر اصفهان میزبان این کنفرانس است و تمام هتل عباسی برای چهار روز رزور شده است و احتمال می‌رود از 5٠ کشور دنیا مهمانانی داشته باشیم. موضوع محوری این کنفرانس حرکت شهرها به سوی توسعه پایدار است.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی أصفهان افزود: با وجود شرایط روانی حاکم بر مجامع بین المللی، نسبت به دوره‌های قبلی بیشترین تعداد خلاصه مقالات را دریافت کرده‌ایم. این موضوع را سایت انجمن پارک‌های علم و فناوری به عنوان یک رکورد ثبت کرده است.
کشمیری گفت: در روزهای آتی میهمان ٣ نفر از اعضای انجمن برای هماهنگی‌های نهایی هستیم. یکی از بحث‌هایی که در این کنفرانس وجود دارد انتخاب کنفرانس ٢٠٢٠ است. سال جاری از اسلوونی، مکزیک و اسپانیا برای میزبانی کنفرانس دو سال آینده کاندیدهایی وجود دارد.
وی ادامه داد: میزبان سال ٢٠١٩ نیز کشور فرانسه است. این کنفرانس تنها در اسم و بیان بین المللی نیست و تجربه این کنفرانس در اصفهان افتخاری برای حوزه علم و نوآوری اصفهان است. به همین دلیل برای این رویداد جهانی باید همه شهر همکاری کنند و از همه ابزارهای اطلاع رسانی استفاده شود تا بتوانیم از فرصت این کنفرانس بهترین استفاده را ببریم.
قائم مقام معاونت پژوهش و فناوری در امور فناوری و سرپرست دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری گفت: در میان تمام برنامه های فرهنگی اصفهان این همایش برجسته ترین است که با وجود همه مناقشات بین المللی این کنفرانس تا کنون به بهترین شکل پیش رفته است و باید به گونه ای انجام وظیفه کنیم که شایسته ایران و اصفهان باشد.
کشمیری ادامه داد: امیدواریم در چند ماه آینده حمایت های شهرداری اصفهان را داشته باشیم. آقای دکتر ظریف و دکتر جهانگیری در این کنفرانس سخنرانی خواهند داشت. این همایش استانداردهای بالایی دارد و باید در چارچوب این قوانین قرار بگیریم. 44 پارک علمی و ٢٠٠ مرکز رشد در کشور وجود دارد که همه آنها میزبان این رویداد هستند و شرکت خواهند کرد.
همچنین فتح‌الله معین- رئیس شورای اسلامی شهر أصفهان در رابطه با این همایش گفت: اینکه این کنفرانس در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران تشکیل می‌شود فرصتی برای معرفی فرهنگ و تمدن ایران است. هربار رویدادی در این سطح در اصفهان داشتیم به خاطر میهمان نوازی مردم اصفهان همه میهمانان با خاطرات خوشی اصفهان را ترک کرده اند. امیدواریم این کنفرانس نیز به همین شیوه برگزار شود.
کد خبرنگار: 13051
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33214/میزبانی-اصفهان-در-سی-و-پنجمین-کنفرانس-بین-المللی-پارک‌های-علم-و-فناوری
بستن   چاپ