پیام سپاهان
نوروزی: معلم شهروندساز است/ خاطره شهردار از معلم اول دبستان خود
يکشنبه 16 ارديبهشت 1397 - 11:51:40
سپاهان نیوز - شهردار اصفهان گفت: نقش اصلی یک معلم از بعد اخلاقی شایان توجه قرار می‌گیرد و معلم در حقیقت شهروندساز است.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز (یک‌شنبه) با حضور در سی‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان و در حضور مدیر کل آموزش و پرورس استان گفت: معلم شهروند ساز است و نقش اصلی معلم یک عمل اخلاقی است.
وی ادامه داد: هرچه به سنین پایین حرکت می‌کنیم نقشی که پیامبر برای خود ذکر کرده است بیشتر در مورد معلم صدق می‌کند. همه شهروندان در سنین پایین با معلمان سر و کار دارند و از آنها سرمشق می‌گیرند.
شهردار اصفهان افزود: دانش آموزان در مسیر "شدن" پیش از آنکه به دانشگاه وارد شوند هر آنچه باید شده باشند شده‌اند.
نوروزی با اشاره به دوران کودکی خود گفت: در سال ١٣4٩ کلاس اول دبستان بودم و معلمی داشتم که آنقدر اثرگذار بود که من همیشه در این سال‌ها به دنبال او می‌گشتم تا او را ببینم.
وی ادامه داد: تا اینکه هفته گذشته در تبریز سراغ او را گرفتم و بعد از 46 سال او را تلفنی پیدا کردم و هنگام صحبت با او همان احساس را داشتم که انگار کلاس اول دبستان هستم
شهردار اصفهان گفت: معلم آنقدر ارزشمند و رفیع است مظهر اخلاق و سازنده بشریت است و اگر معلم خود را از نزدیک ببینم به اندازه یک کودک اول دبستانی در مقابل او خشوع خواهم داشت.
نوروزی تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر با درک مقام معلم تلاش می کند به آموزش و پرورش به گونه ای یاری برساند که معلمین بتوانند به نقش واقعی خود برسند.
کد خبرنگار: 13051
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33216/نوروزی--معلم-شهروندساز-است--خاطره-شهردار-از-معلم-اول-دبستان-خود
بستن   چاپ