پیام سپاهان
استاندار اصفهان تاکید کرد: کمیت و کیفیت برنامه های توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به گونه ای باشد تا همه ی جوانان با دیدگاه های مختلف جذب شوند
يکشنبه 16 ارديبهشت 1397 - 15:37:18
سپاهان نیوز - دکتر محسن مهرعلیزاده اظهارداشت: برنامه ریزی ها برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باید بگونه ای باشد که محتوا دارای کمیت و تنوع وکیفیت مطلوب باشد که بتواند همه ی جوانان با دیدگاه های مختلف را جذب کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان ، اظهارداشت: آنچه به عنوان سند افتخار مردم، خانواده شهدا و ایثارگران و مدافعین انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته بوده و هست مسئله ی فرهنگ ایثار و شهادت است و اگر ما به عنوان مدیران ، این فرهنگ را در جامعه حفظ، جاری و ساری نماییم در همه ی زمینه های رشد و توسعه ی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق خواهیم بود.
استاندار اصفهان افزود: بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد به این دلیل است که ما نتوانسته ایم آنچنان که باید و شاید پیام شهدا و ایثارگران که در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند را به نحو مطلوب جاری نماییم.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه در سال های گذشته صدا و سیما و سازمان ها و نهادهای مرتبط در این خصوص اقدامات زیادی را به انجام رساندند، تصریح کرد: کسانی که در این زمینه ها فعالیت می کنند باید به ابزار و کمیت کار تجهیز و مسلح شوند و برنامه ریزی ها برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باید بگونه ای باشد که محتوا هم دارای کمیت و تنوع باشد و هم کیفیت مطلوب در موضوعات مطرح شده دیده شود که بتواند همه ی جوانان با دیدگاه های مختلف را جذب کند.
استانداراصفهان با تاکید بر اینکه باید در کارگروه های مربوطه هم بر روی عنوان کانال ها در فضای مجازی و هم کمیت و بویژه کیفیت محتوای کانالها کار شود، افزود: زبان ایثار و شهادت باید به زبان جوانان امروز تبدیل شود و باید با سعه صدر و نگاه باز ، جوانان را نسبت به کشور، دین ، قرآن و اعتقادات و افتخار به 8 سال دفاع مقدس جذب نمود.
مهرعلیزاده با اشاره به آیین نامه پیشنهادی چگونگی نصب تصاویر شهدا و تندیس ها و ... در سطح شهرها، افزود: طراحی تصاویر شهدا در سطح شهرها باید به گونه ای باشد که بتواند تمامی اقشار جامعه را جذب نماید و دارای مفهوم هنری و با ارزش های هنری امروز جامعه باشد و در این راستا باید از مشاوران متخصص تبلیغاتی و برند سازی کمک گرفته شود تا فعالیت ها ، فاخر، ارزشمند و متناسب با سلیقه ی جوان امروز باشد.
استاندار اصفهان با اشاره به دستورالعمل اختصاص 20 درصد اعتبارات فرهنگی دستگاه ها به تروج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهارداشت: سیاست های مصوب از سوی شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت به دستگاه ها ابلاغ خواهد شد که بر اساس آن ، در اجرای بند چ ماده 86 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه دستگاه ها مکلف خواهند بود بیست درصداز اعتبارات فرهنگی خود را در چهارچوب سیاست‌های مصوب ابلاغی شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صرف این امور نمایند.
گفتنی است در این جلسه با ارائه راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودکان و نوجوانان، توسعه خدمات تفریحی، فرهنگی و ورزشی به ایثارگران و خانواده های شهدا و اختصاص 19 هزار واحد مسکونی به ایثارگران، تصمیمات لازم اتخاذ و موارد به تصویب رسید.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33226/استاندار-اصفهان-تاکید-کرد--کمیت-و-کیفیت-برنامه-های--توسعه-فرهنگ-ایثار-و-شهادت-به-گونه-ای-باشد-تا-همه-ی-جوانان-با-دیدگاه-های-مختلف-جذب-شوند
بستن   چاپ