پیام سپاهان
به علت وزش باد شدید تا سه روز آینده؛
اصفهانی ها از تردد و اسکان زیر درختان خودداری کنند
يکشنبه 16 ارديبهشت 1397 - 19:32:11
سپاهان نیوز - اصفهان - اداره کل هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه ای به شهروندان توصیه کرد که به علت وزش باد شدید تا سه روز آینده از تردد و اسکان زیر درختان فضای سبز شهری خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، مرکز پیش بینی اداره کل هوشناسی استان اصفهان روز یکشنبه اعلام کرد: از امروز تا سه شنبه در بیشتر مناطق این استان شاهد افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید، گاهی رگبار پراکنده بهاری و احتمال رعد و برق و تگرک به ویژه در نیمه شمالی استان خواهیم بود.
این اداره کل به طبیعت گردها و کوهنوردان نیز توصیه کرد که باتوجه به شیوع رعد و برق از حضور در ارتفاعات، لبه پرتگاه ها و در نزدیکی درختان خشک خوداری کنند.
در این اطلاعیه همچنین با اشاره به بارش های رگباری و کاهش دما به کشاورزان و باغداران مناطق غربی استان توصیه شده که اقدام های لازم را برای استحصال و استفاده حداکثری از بارش های رگباری اواخر هفته و جلوگیری از سرمازدگی بهاره درختان شکوفا انجام دهند.
هواشناسی اصفهان در این اطلاعیه به باغداران نواحی مرکزی استان (خمینی شهر، اصفهان و نجف آباد) نیز توصیه کرد که نسبت به مبارزه با نسل اول مینوز لکه گرد درختان سیب با سُموم مناسب اقدام کنند.
بر این اساس، باغداران به دلیل آرامش نسبی جو، می توانند برای محلول پاشی عنصر کلسیم در باغات پسته برای جلوگیری از عارضه لکه استخوانی حداکثر تا سه شنبه هفته جاری اقدام کنند.
به باغداران و کشاورزان استان اصفهان همچنین توصیه شده که تمامی سمپاشی های باغات، مزارع و فضای سبز استان را در ساعات آرام و بدون وزش باد انجام دهند.
در باغاتی که شکوفه ها باز شده اند تا ریزش گلبرگها هیچگونه عملیات سمپاشی و آبیاری انجام نگیرد.
آبیاری منظم و پوشش نهالها و پاجوش های تازه غرس شده در باغات از دیگر توصه های هواشناسی به باغداران است.
آبیاری مزارع گندم وجو که درمرحله خوشه دهی و پرکردن دانه ها می باشند بصورت حداقل ودر ساعات بدون وزش باد صورت گیرد تا از خوابیدگی بوته ها دراثر وزش باد جلوگیری شود.
روستائیان و مرتعداران از تردد و چرای دام در مسیر آبراهه ها و مسیل ها خودداری کنند.
هواشناسی اصفهان همچنین با اشاره به اینکه طی مدت یاد شده احتمال جاری شدن رواناب وجود دارد توصیه کرد که سر ریز سدها و بندهای خاکی و سازه های آبخیزداری بازدید و کنترل شود.
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز خبرنگار ایرنا گفت: شب گذشته بارش باران در برخی از مناطق استان از جمله فریدونشهر، میمه، کاشان و نطنز گزارش شد که بیشترین میزان بارش از نطنز با 4.9 میلی متر به ثبت رسید.
فاطمه زهرا سیدان افزود: دمای هوای فعلی شهر اصفهان به 15 درجه سانتیگراد رسید که نسبت به روز گذشته سه درجه افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه دمای هوای امروز صبح اصفهان به 14 درجه سانتیگراد رسید، افزود: دمای هوای این کلانشهر در گرمترین ساعت به 26 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
سیدان گرمترین نقطه استان اصفهان در 24 ساعت آینده را خوروبیابانک با 31 درجه سانتیگراد و خنک ترین نقطه را بوئین میاندشت با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد.
ت/6994/ 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33233/اصفهانی-ها-از-تردد-و-اسکان-زیر-درختان--خودداری-کنند
بستن   چاپ