پیام سپاهان
چلمن خان غرق در فضای مجازی
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397 - 11:53:23
سپاهان نیوز - تئاتر شاد و موزیکال «چلمن خان» در قالبی شاد و موزیکال با محوریت مخاطب کودک، خانواده و فضای مجازی به روی سن رفته است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، این نمایش با حضور بیش از 20 بازیگر همزمان با هفته فرهنگی اصفهان در سالن آمفی تئاتر اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به روی صحنه رفت.
امیر شیخ جبلی، کارگردان این اثر فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی بوده و از سال 70 فعالیت خود را در حوزه تئاتر آغاز کرده و تاکنون بیش از 40 اثر نمایشی در قالب‌های صحنه‌ای، پانتومیم، خیابانی تئاتر عروسکی و... در ژانرهای مختلف کارگردانی کرده است. 
شیخ جبلی درباره این نمایش گفت: داستان نمایش ماجرای شخصیتی شلخته و چلمن به نام بیژن را روایت می‌کند که از فرط غرق شدن در فضای مجازی روز به روز وضع زندگی‌اش بی نظم تر شده و حال با کمک نوه‌های ریز و درشت پدربزرگ نقشه سر و سامان گرفتن او محیا می‌شود. 
وی ادامه داد: بهره گیری از ویژگی‌های کاربردی نمایش ایرانی یکی از ویژگی‌های بارز این اثر نمایشی بوده و تلاش کردیم با استفاده از تکنیک‌های متفاوت نمایش‌های ایرانی و با تلفیقی درست، با مخاطب امروز ارتباط برقرار کنیم.
این کارگردان تئاتر با تاکید بر اهمیت حمایت شهرداری اصفهان از هنرهای نمایشی اظهار کرد: شکل گیری دفتر تخصصی تئاتر در تالار هنر از مراکز هنری وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، خصوصاً در سال‌های اخیر به حق توانسته در حمایت‌های راهبردی در شکل گیری و تولید آثار مختلف نمایشی در گونه‌ها و ژانرهای مختلف موثرتر عمل کند. 
شیخ جبلی تاکید کرد: در تولید تئاتر چلمن خان بیشترین انرژی را در مرحله کارگاهی و آماده سازی کودکان و نوجوانان آموزش دیده تئاتر به جهت تجربه اول بازیگری در کنار هنرمندان حرفه‌ای برای به صحنه بردن با کیفیت این اثر نمایشی صرف کردیم که خوشبختانه هدف گذاری صحیح و خروجی با کیفیت پیش بینی شده محقق شد. همچنین از آنجا که این تئاتر در برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان پیش بینی شده بود، تلاش تیم تولید در کنار توجه به ویژگی‌های حرفه‌ای اثر، نگاهی به فرهنگ عامه اصفهان نیز بود. 
وی با بیان اینکه قصه و طرح اولیه نمایش ابتدا به صورت کارگاهی و با بهره گیری از تم و در طول زمان سعی در افزایش بار محتوایی اثر در قالب نمایشی شاد داشت، اضافه کرد: از آنجا که هدف ما بیشتر تکیه بر ظرفیت‌های نمایش ایرانی بود، برای همراهی بیشتر مخاطب امروزی به جنبه‌های فانتزی و خلاق اثر نیز توجه شایانی معطوف شد. 
در آهنگسازی اثر که پویا فرهنگ پژوه به عهده داشت، از سروده‌ها و آهنگ‌های قدیمی و نوستالژیک که روایت‌هایی در آن نهفته بوده و با تلفیق آن با حرکت مخاطب را با نمایش همراه می‌کند، استفاده کردیم.
این آهنگساز با اشاره به شیوه‌های نمایش ایرانی گفت: این شیوه‌های نمایشی آن قدر تکنیک‌های زیاد و خوبی در خود دارد که اگر به نحوه درستی از آنها استفاده شود به به پیشبرد داستان در شیوه اجرایی مطلوب کمک می‌کند. 
وی خاطرنشان کرد: بدون تردید حمایت شهرداری اصفهان از برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند هم باعث ترغیب هنرمندان به تولید آثار تازه شود و هم چهره شهر را به چهره‌ای شاد و پرنشاط تبدیل کند.
به گزارش ایسنا، نمایش شاد و موزیکال «چلمن خان» به کارگردانی امیر شیخ جبلی و از سوی دفتر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، از سوم اردیبهشت ماه در اصفهان به روی صحنه رفته و تا 21 اردیبهشت پذیرای شهروندان اصفهانی خواهد بود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33247/چلمن-خان-غرق-در-فضای-مجازی
بستن   چاپ