پیام سپاهان
کاوه آهنگر به میدان آزادی انرژی خواهد داد/مجسمه‌ها هویت بخش مکان‌اند
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397 - 14:44:02
سپاهان نیوز - یک کارشناس ارشد مجسمه سازی گفت: تندیس و مجسمه به دلیل اینکه دارای حجم هستند نسبت به دیگر فعالیت‌های هنری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و بیشتر به چشم می‌آید. به همین دلیل تأثیر بیشتری هم بر روی مردم می‌گذارد.
پیمان کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص نقش مجسمه‌ها هویت بخشی شهرها اظهار کرد: مجسمه‌های شهری یک عنصر هویت‌بخش محسوب شده و این تندیس‌ها و مجسمه‌ها در بسیاری از شهرها به عنوان نماد یا سمبل شهر مطرح می‌شود به عنوان مثال میدان آزادی در تهران ثمبل این شهر محسوب می‌شود. 
وی افزود: مجسمه‌ها هویت‌بخش مکان و فضا هستند و به عنوان یک نماد همواره موجبات اتفاقات نیک در یک شهر است و مورد استقبال عموم مردم قرار می‌گیرد. در واقع مجسمه‌ها نمادی می‌شوند برای شهر و دیار افراد، به همین منظور با توجه به اینکه میدان آزادی اصفهان مدت‌ها تحت تأثیر عملیات کارگاهی بوده است برافراشته شدن تندیس کاوه آهنگر ایجاد هویتی در میانه آن محسوب می‌شود که مردم آلودگی بصری را فراموش کرده و فضا برای آنها کمی تلطیف شود و در واقع در میدان آزادی با یک فعالیت هنری هویتی ایجاد کردیم.
این کارشناس ارشد مجسمه سازی ادامه داد: اتفاق‌هایی از این دست (کاوه آهنگر) و قرار گرفتن آنها در محیط و فضا همواره با استقبال مردمی همراه است و با فعالیت‌های اینگونه است که شهر زنده می‌ماند. مردم امروز در فشارهای متعدد روزمره قرار دارند و برای خروج آنها از این فضا می‌توان با تندیس‌ها و مجسمه‌هایی اینچنینی برای مدتی می‌توان فضای شادی را در شهر فراهم کرد چراکه شادی در ذات هنر است. 
کریمی تصریح کرد: تندیس و مجسمه به دلیل اینکه دارای حجم هستند نسبت به دیگر فعالیت‌های هنری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و بیشتر به چشم می‌آید. به همین دلیل تأثیر بیشتری هم بر روی مردم می‌گذارد. برای مثال مجسمه کاوه آهنگر در میدان آزادی اصفهان هم پیشینه تاریخی و هم پیشینه شهری دارد و قطعاً چنین مجسمه‌ای با این ابعاد و با این فیگوراتیو می‌تواند انرژی مثبت در شهر ایجاد و از نظر بصری هر چهار طرف میدان را زیبا کند. 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اخیراً مجسمه و مجسمه سازی و استفاده از مجسمه‌ها در اصفهان رونق گرفته و این کار به صورت حرفه‌ای در حال انجام است خوشحالیم که امروز می‌توانیم به اصفهان پس از تهران به عنوان شهری که مجسمه در آن ارزش دارد توجه کنیم. خوشحال‌تر هستیم که می‌شنویم قرار است مجسمه‌های مهم دیگری همچون سلمان فارسی نیز به شهر اصفهان اضافه شود. 
کد خبرنگار:13023
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33258/کاوه-آهنگر-به-میدان-آزادی-انرژی-خواهد-داد-مجسمه‌ها-هویت-بخش-مکان‌اند
بستن   چاپ