پیام سپاهان
دانشگاه اصفهان با دانشگاه لاتراب استرالیا همکاری می کند
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397 - 15:46:52
سپاهان نیوز - اصفهان- تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه "لاتراب" (La Trobe) استرالیا در زمینه های علمی و آموزشی منعقد شد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز دوشنبه اعلام کرد: بر اساس مفاد این تفاهمنامه، دوره­های­ مشترک در زمینه گردشگری بین المللی(International Tourism)، مدیریت هتل­داری(Hospitality Management)، مطالعات ناتوانی(Disabilities Studies) و مدیریت ورزشی(Sports Management) بین دو دانشگاه اصفهان و "لاتراب" استرالیا برگزار می شود.
از دیگر مفاد این قرارداد، مطالعات مشترک در حوزه های علوم پایه، مهندسی، محیط زیست، رفاه و امور اجتماعی، راهنمایی مشترک پایان­نامه، تبادل دانشجو، طرح های پژوهشی مشترک، مقاله های مشترک و تبادل تجربه ها و اطلاعات متخصصان بین دو دانشگاه است.
بر اساس این تفاهمنامه، دانشگاه اصفهان اقدام به راه­اندازی کرسی زبان فارسی و اعزام مدرس به دانشگاه لاتراب خواهد کرد و دفتر همکاری دوجانبه در هر دو دانشگاه تاسیس می شود.
دانشگاه لاتراب در شهر ملبورن استرالیا بیش از 36 هزار دانشجو دارد و در بین 400 دانشگاه برتر دنیا طبقه بندی ­شده است.
دانشگاه اصفهان بعنوان دانشگاه جامع و مادر استان با حدود 15 هزار دانشجو و 650 عضو هیات علمی، یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
این دانشگاه بعنوان یکی از دانشگاه های منتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین المللی انتخاب شده است.
اصفهان، دومین استان دانشگاهی کشور با حدود 310 هزار دانشجو و 180 دانشگاه و موسسه آموزش عالی است و به عنوان یکی از قطب های علمی و فناوری کشور، نقشی مهم در معرفی ظرفیت های دانشگاهی ایران به دنیا و دیگر دانشگاه ها دارد.
بر اساس نظام رتبه بندی "سای ویژنز"(آینده پژوهی علم) رتبه دانشگاه های صنعتی اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، کاشان و اصفهان در دنیا به ترتیب 739، 1141، 1145 و 1157 است.
سای ویژنز(scivisions) یکی از نظام های رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی دنیا بر اساس شاخص های پژوهش، فناوری، نوآوری و آموزش است.
د//6027/3011

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33261/دانشگاه-اصفهان-با-دانشگاه-لاتراب-استرالیا-همکاری-می-کند
بستن   چاپ