پیام سپاهان
معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان:
موسی صدر نگاهش به انسان ها نگاه حزبی، مذهبی و ایدیولوژیکی خاص نبود
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397 - 18:10:14
سپاهان نیوز - معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان گفت: موسی صدر علاوه بر هوشمندی، سرشار از ذکاوت و تیزهوشی بود هرچند که نگاه دلسوزانه و مخلصانه نیز در زندگی شخصی اش همواره وجود داشت و فعالیت هایش را با عشق پیش می برد و برای مزد کاری انجام نمی داد.
به گزارش خبرنگار ایسنا_منطقه اصفهان جعفر شانظری امروز(دوشنبه) در مراسم بزرگداشت امام موسی صدر(برای انسان گرد آمده‎‌ایم)، اظهار کرد: در خصوص تکمیل، تقویت، معرفی و بررسی شخصیت و اندیشه های بالای امام موسی صدر گام های اساسی برخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه ادعای بحث تمدن اسلامی در دنیای معاصر را داریم، افزود: قطعا هرتمدنی مولفه هایی دارد و تا زمانی که آن مولفه ها برجسته نشود تمدنی شکل نمی گیرد. در جهان پیرامونی و در فضایی که نفس می کشیم مولفه های ضروری و احتیاج است که همه آنها در امام موسی صدر برجسته بودند. یکی از این مولفه های شاخص این شخصیت والا رویکرد انسان وارانه ایشان بود.
معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: موسی صدر نگاهش به انسان ها نگاه حزبی، مذهبی ایدیولوژیکی خاص نبود. بلکه نگاهش به انسان ،انسان بود. او در لبنان فعالیت می کرد و در گروه ها و گرایش ها سعی می کرد اخلاق ،کرامت و عزت انسان را پاس بدارد. نگاهی که پیامبرخاتم(ص) به ما 
آموخت که فعالیت های ما بر اساس اخلاق باشد و باید برای ایجاد تمدن اسلامی به این مولفه ها توجه کنیم.
شاه نظری با اشاره به اینکه کرامت، عزت و اخلاق انسانی پایه تمدن اسلامی است، گفت: متاسفانه امروز بداخلاقی یک فرهنگ شده است و احیای اخلاق ضرورت دارد.
وی با برشمردن ویژگی های دیگر امام موسی صدر، ادامه داد: موسی صدر علاوه بر هوشمندی، سرشار از ذکاوت و تیزهوشی بود هرچند که نگاه دلسوزانه و مخلصانه نیز در زندگی شخصی اش همواره وجود داشت و فعالیت هایش را با عشق پیش می برد و برای مزد کاری انجام نمی داد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33268/موسی-صدر-نگاهش-به-انسان-ها-نگاه-حزبی،-مذهبی-و-ایدیولوژیکی-خاص-نبود
بستن   چاپ