پیام سپاهان
مدیرموسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر:
وظیفه ما شناساندن شخصیت امام موسی صدر به همه است
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397 - 18:40:55
سپاهان نیوز - امام موسی صدر با کلام و رفتار افراد را جذب می کردند و در میان فکر و عمل انسجام جدی داشتند. ایشان همیشه اعلام می کردند که حرفهایشان همان حرف های فراگرفته در حوزه است. 
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، حورا صدر امروز(دوشنبه) در مراسم بزرگداشت امام موسی صدر(برای انسان گرد آمده‎ایم)، با اشاره به مجموعه 12 جلدی کتاب امام موسی صدر، اظهار کرد: اسفند 96 بالاخره این مجموعه چاپ شد و تلاش های 10 ساله به نتیجه رسید. از سال 1991 میلادی گروهی از کارشناسان گردهم آمدند و میراث پراکنده با تلاش، همت و نیت خالص جمع آوری کردند و این مجموعه ایجاد شد. البته نسخه عربی آن در سال 2000 میلادی چاپ شد و در موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در سال 86 ترجمه این مجموعه آغاز و ده سال ترجمه و ویراستاری به طول انجامید.
وی سخنرانی موسی صدر با موضوع "نقش دانشجویان در آینده سازی یا سرنوشت سازی است" را بازگو کرد و افزود: امام موسی صدر این سوال را مطرح کرده است "دانشجو کیست؟ چرا ازدانشجو سخن می گوییم ،دانشجو جوانی است که دانش می آموزد شایستگی هایی دارد و شایسته جوانی و شایستگی یادگیری است"
صدر با اشاره به سخنان پدرش در خصوص جوان ادامه داد: جوان قدرت تغییر و اراده و انگیزه اش برای تغییر بیشتر بوده و امید به تغییر برای او بیشتر است. همچنین فرصتی که جوان در طول عمر خود دارد بیشتر از دیگران است.
مدیرموسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر تصریح کرد: از نظر روحی امکانات جوان بیشتر است چراکه هرچیزی را ممکن می شمارد و چیزی برای او غیر ممکن نیست و کمتر محال در زندگی اش وجود دارد.
صدر اضافه کرد: جوان از نظر روانی صفای نفس و طراوت بیشتری دارد که به سرعت حافظه و اراده و فراگیری و یادآوری می انجامد، به این ترتیب در می یابیم جوان از نیروی جسمی و روحی و مادی بهره ای دارد که دیگران ندارند.
وی اظهار کرد: این مجموعه دوازده جلدی در اختیار شما است و تهیه این مجموعه به خاطر تعلق امام موسی صدر به این سرزمین است و وظیفه ما شناساندن این شخصیت به همه است. هرچند که ایشان 18 سال در لبنان فعالیت کردند و این دوره کوتاهی است، اما تاثیر به سزایی داشته اند و دستاوردهای بزرگی بروز و ظهور کرده است.
مدیرموسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر گفت: امام موسی صدر با کلام و رفتار افراد را جذب می کردند و در میان فکر و عمل انسجام جدی داشتند. ایشان همیشه اعلام می کردند که حرفهایشان همه حرف های فراگرفته در حوزه است. 
مدیرموسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر خاطرنشان کرد: موسی صدر عالم به زمان بود و در زمان تحصیل متعدد روزنامه مطالعه می‌کردند چراکه می خواستند زمانه را بشناسند در لبنان نیز مدام به میان مردم می رفتند تا نیازها بشناسند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33271/وظیفه-ما-شناساندن-شخصیت-امام-موسی-صدر-به-همه-است
بستن   چاپ