پیام سپاهان
فرماندار اردستان:
ترویج فرهنگ قرآنی به سمن های تخصصی واگذار شود
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397 - 22:17:25
سپاهان نیوز - کاشان- فرماندار اردستان با تاکید بر ضرورت توجه به مفاهیم قرآنی گفت: می توان با تشکیل سازمان های مردم نهاد (سمن) تخصصی اجتماعی در این شهرستان، مسئولیت گسترش مفاهیم قرآنی را به آنها واگذار کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا تاملی دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی اردستان بیان کرد: آشفتگی موجود در جامعه به دلیل نداشتن توجه کافی به قرآن و فریضه های دینی می باشد و بهترین راه ایجاد تغییر در جامعه با بهره گیری از مفاهیم قرآنی امکان پذیر است.
وی افزود: مجموعه مدیریت اردستان آمادگی همکاری و همراهی با دست اندرکاران امور قرآنی در این شهرستان را دارد و شهرداری ها نیز می توانند در بحث زیباسازی فضای شهری از قرآن و مفاهیم آن استفاده کنند.
امام جمعه اردستان نیز در ادامه با تاکید بر تمهید زمینه فراگیری و استفاده همگان از قرآن گفت: پرچم این کشور عمل به قرآن و ایران خانه قرآن است.
حجت الاسلام حسن دهشیری اضافه کرد: بر این اساس انتظار می رود آموزش و پرورش در راه ترویج فرهنگ قرآنی گام های بیشتر و مهمتری بردارد چرا که این کتاب مقدس سفره گسترده و ادبستان الهی است که باید به ژرفای مفاهیم آن رسید.
وی همچنین با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان عنوان کرد: نباید در ماه نزول قرآن تنها به جزء خوانی اکتفا شده، بلکه با تشکیل کمیته برنامه ریزی باید در بخش های مختلف قرآنی کار شود.
مدیر آموزش و پرورش اردستان نیز در ادامه گفت: یک هزار و 500 نفر دانش آموز هم اکنون در رشته های مختلف مسابقات قرآنی شرکت کرده و 300 نفر نخبه قرآنی در این شهرستان وجود دارد.
عیسی شفیعی افزود: 80 نفر از دانش آموزان اردستان به مرحله مسابقه های قرآنی استانی راه یافتند و 16 نفر نیز کسب رتبه کردند.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش این شهرستان نیز به نوبه خود با راه اندازی دار القرآن نور الهدی و اجرای برنامه های گوناگون گام موثری در گسترش آموزه های قرآنی بین دانش آموزان و فرهنگیان برداشته است.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33273/ترویج-فرهنگ-قرآنی-به-سمن-های-تخصصی-واگذار-شود
بستن   چاپ