پیام سپاهان
اولین نشست کمیته راهبردی انرژی اصفهان تشکیل شد
سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 - 8:48:33 AM
ایرنا
سپاهان نیوز - اصفهان- اولین نشست کمیته راهبردی انرژی شهرستان اصفهان عصر دوشنبه به میزبانی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تشکیل شد.
  نشست کمیته راهبردی انرژی شهرستان اصفهان با حضور مدیران مرتبط با مبحث انرژی (آب، برق، گاز، نفت و بنزین) دستگاه های اجرایی آب، برق، گاز، نفت و محیط زیست شهر و استان اصفهان (که تاثیر مستقیم از تولید و مصرف انرژی می گیرد) با هدف فرهنگ سازی مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی تشکیل شد.
مدیر دفتر مدیریت مصرف توزیع برق شهرستان اصفهان در حاشیه این نشست  گفت: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه انرژی از رسالت های دستگاه هایی است که مرتبط با مبحث انرژی هستند.
محمدمهدی عسگری افزود: تلاش شده تا در این کمیته مدیران دستگاه های مرتبط گرد هم جمع آمده تا با هماهنگی بیشتر، محتوا و بسته های آموزشی بیشتر و کیفیت بهتر با هزینه کمتر تولید شود.
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های مالی و کمبود بودجه ، هم افزایی و هماهنگی این دستگاه ها می تواند بیشترین بازده را با کمترین هزینه به ارمغان آورد.
وی گفت : برنامه به این صورت است که این جلسات و نشست ها در ابتدا هر 15 روز یکبار و پس از آن هر ماه یکبار برگزار شود.
عسگری افزود: تفاهم نامه ها و قراردادهایی هم بین اعضا امضا خواهد شد که خروجی این جلسات خواهد بود.
مدیر دفتر مدیریت مصرف توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: برای مثال سال گذشته با همکاری اداره کل آموزش و پرورش اصفهان توانستیم 40 هزار نفر از 180 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی شهرستان اصفهان را در 110 مدرسه آموزش دهیم.
وی در باره اقدامات مورد نظر برای امور زیرساخت و زیربنایی حوزه انرژی، گفت: در حوزه برق در سه نقطه تولید (بازده نیروگاه ها )، انتقال (هدررفت برق) و مصرف ( رعایت نکردن مدیریت مصرف و بد مصرفی) با مشکل مواجه هستیم.
عسگری با بیان اینکه وزارت نیرو برای رفع مشکلات در هر سه نقطه فعالیت می کند، افزود: در بخش تولید سعی دارد پنج درصد بازده را بالا ببرد و در بخش انتقال نیز تلفات انرژی را از 15 درصد به حدود 11 درصد کاهش (در سطح کشور) داده است.
وی افزود: این وزارتخانه همچنین در نظر دارد که این تلفات تک رقمی شود همچنان که در اصفهان این میزان به کمتر از هفت درصد رسیده است.
عسگری اضافه کرد: در هر دو مورد ذکر شده، افزایش بهره وری نیروگاه ها و کم شدن تلفات شبکه انتقال به سرمایه گذاری و بودجه فراوان نیاز است.
وی افزود: مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی نیز از جمله فعالیت های مهم و اساسی مورد نظر وزارت نیروست که تشکیل این کمیته هم در راستای آن انجام گرفته است.
مدیریت مصرف برق(DSM) و مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی، کارآمد ترین راهکاری است که می توان جایگزین تاسیس نیروگاه های جدید و استفاده از انواع دیگر نیروگاه ها و جلوگیری از خاموشی های پیاپی در روزهای اوج مصرف انرژی کرد.
شهرستان اصفهان دارای یک میلیون و 135 هزار نفر مشترک مصرف برق است.
80 درصد مشترکان خانگی، یک درصد مشترکان صنعتی، یک درصد مشترکان بخش کشاورزی و بقیه مشترکان تجاری و و عمومی هستند.
ظرفیت ایستگاه های انتقال و فوق توزیع برق اصفهان 18هزار و 163 مگاولت آمپر است که نسبت به سال 57 حدود 10 برابر شده است.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33277/اولین-نشست-کمیته-راهبردی-انرژی-اصفهان-تشکیل-شد
بستن   چاپ