پیام سپاهان
سال گذشته؛
تولید آب در آران و بیدگل پنج درصد کاهش یافت
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 - 12:10:12
سپاهان نیوز - کاشان- رئیس امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان آران و بیدگل از کاهش پنج درصدی تولید آب آشامیدنی روستایی در این شهرستان در سال 1396 نسبت به سال پیش از آن خبر داد.
سید شهاب الدین شاکری روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نزدیک به یک میلیون و 600 هزار مترمکعب آب آشامیدنی سال 96 برای مصرف خانگی روستاهای شهرستان آران و بیدگل تولید شد که این میزان سال پیش از آن نزدیک به یک میلیون و 682 هزار متر مکعب بود.
وی افزود: نزدیک به 82 هزار مترمکعب کاهش تولید در سال گذشته داشتیم که نشانگر برداشت آب کمتر و در نتیجه صرفه جویی بیشتر می باشد.
رئیس امور آب و فاضلاب روستایی آران و بیدگل بیان کرد: 25 درصد آب آشامیدنی روستایی در این شهرستان هدر می رود، در حالی که میانگین کشوری 30 درصد است.
او اضافه کرد: بخش زیادی از هدر رفتن آب روستاهای آران و بیدگل ناشی از خطای کنتور، نشت، شکستگی لوله یا فرسودگی خط های انتقال آب است که سال گذشته گام های خوبی از جمله اصلاح شبکه های فرسوده روستایی، تعویض کنتورهای خراب و مدیریت فشار در شبکه صورت گرفت که منجر به کاهش مصرف و هدر رفت آب شد.
شاکری با اشاره به جمعیت افزون بر 14 هزار نفری روستاهای آران و بیدگل بیان کرد: هم اکنون 11 روستا با پنج هزار و 900 مشترک فعال وجود دارد و به عبارتی همه روستاهای این شهرستان از شبکه آب لوله کشی بهره مند هستند و آبرسانی با تانکر دیگر وجود ندارد.
وی جلوگیری از هدر رفتن آب را یکی از اولویت های آبفار عنوان کرد و گفت: آب آشامیدنی روستاهای آران و بیدگل از طریق هفت حلقه چاه فعال با میزان آب خروجی 53 لیتر بر ثانیه تولید می شود.
رئیس امور آب و فاضلاب روستایی آران و بیدگل تاکید کرد: گرمای بی سابقه، کاهش بارش ها، افت سطح آب های زیرزمینی و خشکسالی های پیاپی زنگ خطر کم آبی را در این شهرستان به صدا دراورده و با توجه به افت شدید سطح آب چاه ها، باید از هرگونه هدر رفتن آب جلوگیری شود.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103هزار نفر در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33289/تولید-آب-در-آران-و-بیدگل-پنج-درصد-کاهش-یافت
بستن   چاپ