پیام سپاهان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد:
وجود 90 هزار دانش آموخته بیکار در اصفهان
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 - 15:00:58
سپاهان نیوز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان 90 هزار دانش آموخته بیکار دارد، گفت: در بحث کارورزی، بسیاری از فارغ‌التحصیلان مشغول به کارهای غیررسمی هستند و حاضر به فعالیت به عنوان کارورز در شرکت‌ها نیستند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، محسن نیرومند پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان که با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در سال گذشته 14.4 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی آن به 14.1 درصد رسید، اظهار کرد: استان اصفهان 90 هزار دانش آموخته بیکار دارد و هرساله اشتغال از بخش کشاورزی کاسته و به اشتغال بخش خدمات اضافه می‌شود.
وی با اشاره به طرح های اشتغالزایی اصفهان، افزود: طرح‌های نیازمند بالای 6 میلیارد تومان به کارگروه ملی در تهران ارسال می‌شود، اما در آنجا بسیار کُند عمل می‌ شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در خصوص طرح اشتغال فراگیر، اظهار کرد: در مجموع این طرح 1650 میلیارد تومان اعتبار وجود دارد که 1000 میلیارد تومان آن مصوب و به بانک ها منتقل شده است، اما مشکل اصلی، بانک ها با قوانین دست و پاگیرهستند که قدرت تخصیص اعتبارات لازم را ندارند.
وی افزود: از 254 میلیارد تومان بودجه مربوط به اشتغال، 127 میلیارد تومان به بخش تسهیلات روستایی اختصاص یافته و از این میزان 61 میلیارد تومان آماده پرداخت در بانک‌ها است، اما اکنون تقاضا 70 برابر شده و امکان پاسخگویی به آنها نیست.
نیرومند با تاکید بر اینکه کشور باید اختیارات استان ها را بیشتر کند، گفت: سهم منطقه‌ای، دستگاهی و شهرستانی اشتغال باید در اختیار مراکز استان ها باشد تا اعتبارات به صورت هدفمند ارائه شود.
وی در خصوص طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان نیز، اظهار کرد: در بحث کارورزی، بسیاری از فارغ‌التحصیلان مشغول به کارهای غیررسمی هستند و حاضر به فعالیت به عنوان کارورز در شرکت‌ها نیستند، از سوی دیگر عدم پرداخت معوقات پولی آنها، موجب استقبال نکردن از این طرح شده است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33299/وجود-90-هزار-دانش-آموخته-بیکار-در-اصفهان
بستن   چاپ