پیام سپاهان
پارک فناوری ابوریحان اصفهان افتتاح شد
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 - 16:00:32
سپاهان نیوز - اصفهان - پارک فناوری ابوریحان اصفهان روز سه شنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.
به گزارش ایرنا، این پارک علم و فناوری در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع و با زیربنای 14 هزار متر مربع با اعتبار 180 میلیارد ریال در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان احداث شده است.
140 میلیارد ریال از این اعتبار از محل تسهیلات بانکی و مابقی از محل منابع دولتی تامین شده است.
این پارک دارای 6 کارگاه است که سه کارگاه آن به مساحت سه هزار متر مربع امروز به بهره برداری رسید.
پنج هزار متر مربع از این پارک نیز قابلیت استقرار 60 شرکت دانش بنیان رشد یافته دارد که در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
پارک‌های علم و فناوری علاوه بر فراهم کردن امکان فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرین در یک محیط اقتصادی، بستر لازم را برای انتقال و توسعه فناوری، تولید با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه‌ گذاری خارجی و ورود کارآفرینان و واحدهای فناور به بازارهای داخلی و جهانی مهیا می کنند.
نخستین پارک علم و فناوری کشور و اصفهان به نام شیخ بهایی از سال 1382 فعالیت خود را در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز کرده است.
در زمان حاضر نزدیک به 500 شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر است که شامل 200 شرکت در پارک فناوری شیخ بهایی، 185 شرکت در مراکز رشد و 112 شرکت در مرکز رشد مقدماتی است.
بیشترین زمینه فعالیت این شرکت ها در فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، مهندسی شیمی و مکانیک است و حدود 6 هزار و 600 نیرو در این شرکت ها اشتغال دارند.
تاکنون بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سرمایه گذاری شده و گردش مالی سالانه در آن 13 هزار میلیارد ریال است.
همچنین بیش از 900 فناوری در این شهرک، تجاری سازی شده است.
امروزه بیش از 40 پارک علم و فناوری، 140 مرکز رشد فناوری با بیش از چهار هزار و 400 شرکت دانش بنیان و حضور بیش از 30 هزار دانش آموخته دانشگاهی در کشور در حال فعالیت هستند.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یک سازمان مستقل با هدف توسعه مبتنی بر دانایی از طریق ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در اصفهان، قطب اقتصادی و صنعتی ایران شکل گرفته است.
اعضای هیات موسس این شهرک در سال 1372 تعیین شدند و نخستین مرکز رشد فناوری آن سال 79 و نخستین پارک علم و فناوری سال 82 راه اندازی شد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به منظور افتتاح چند طرح دانشگاهی، دیدار با مسئولان استان و دانشگاه های اصفهان و مدیران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان همچنین حضور در مراسم چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان وارد این شهر شد.
3011 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33306/پارک-فناوری-ابوریحان-اصفهان-افتتاح-شد
بستن   چاپ