پیام سپاهان
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: نباید فضاهای مسموم در بین جوانان گسترش پیدا کند
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 - 20:46:10
سپاهان نیوز - منصور غلامی گفت: در شرایطی که هستیم به جوانان نیاز داریم و نباید اجازه داد تا فضاهای مسموم در بین جوانان گسترش پیدا کند.
به گزارش ایسنا، منصور غلامی در مراسم چهلمین سالگرد دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: بنده در سال‌های 61 و 62 در این دانشگاه رفت و آمد داشتم و به نوعی خودم را از اهالی ایندانشگاه می‌دانم. ما در حوزه علم و دانش کارهای زیادی انجام داده‌ایم و دستاوردهای ارزشمندی را کسب کرده‌ایم که باید قدر آن را بدانیم. جا دارد اینجا از تمام کسانی که برای استقرار این حوزه‌های علمی تلاش کرده‌اند تشکر کنم.
وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان جایگاه بین‌المللی خوبی دارد افزود: این دانشگاه حرکت ماندگاری در شکل‌گیری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان داشته و همکاری‌هایش را به شکل‌های حمایتی ادامه داده است. تبدیل دانش به فناوری و سپس خلق ثروت جزو برنامه‌های جدی دانشگاه‌های ما بوده است.
غلامی تصریح کرد: تلاش ما این است که بتوانیم این رویکرد را که نمونه‌ی عملی‌اش در اصفهان اتفاق افتاده در بقیه شهرها نیز برود. 43 پارک فناوری داریم که انتقال تجربیات از پارک‌های موفق می‌تواند سرعت عمل را جلو بیندازد.
وی با بیان اینکه همه چیز مهیاست ادامه داد:‌برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و دولت هم حمایت خواهد کرد که از سال 97 تا حدودی این رویکرد را در پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه دیده‌ایم تا بتوانیم این آرزو را دست‌یافتنی کنیم. فقط باید بدانیم در چنین شرایطی که نیاز به جوانان داریم اجازه ندهیم فضاهای مسموم در بین جوانان گسترش پیدا کند. استادان باید بخشی از تلاش را صرف هدایت جوانان به آینده درخشان کنند.
وی در پایان گفت: زمانی تاکید ما به دانش‌افزایی بود اما در حال حاضر انتقال دانش به جامعه و تبدیل آن به ثروت برای ما اهمیت دارد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33326/وزیر-علوم،-تحقیقات-و-فناوری--نباید-فضاهای-مسموم-در-بین-جوانان-گسترش-پیدا-کند
بستن   چاپ