پیام سپاهان
در شورای عالی ورزش وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شد
دادگان: به جای داشتن چند تیم صنعتی ضعیف باید یک تیم قدرتمند ساخت
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397 - 14:22:01
سپاهان نیوز - در اولین جلسه شورای عالی ورزش وزارت صنعت، معدن و تجارت اعضای هیات رییسه و بازرسان اتحادیه باشگاه‌های فرهنگی ورزشی این وزارتخانه مشخص شدند.
به گزارش ایسنا، اولین جلسه شورای عالی ورزش و مجمع عمومی اتحادیه باشگاه‌های فرهنگی ورزشی وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز (چهارشنبه) در وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور افرادی همچون محمد دادگان، حسین فرکی، مصطفی هاشمی‌طبا، بیژن ذوالفقارنسب و همچنین مدیران باشگاه‌های صنعتی برگزار شد و در پایان ضمن انجام انتخابات جهت تعیین اعضای هیات رییسه و بازرسان، افراد حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌هایشان پرداختند.
‫در ابتدای جلسه سیدضیاء الدین شجاعی برهان، معاون هماهنگی وزیر صنعت، معدن و تجارت به لزوم تشکیل چنین اتحادیه‌ای تاکید کرد و گفت: کلیه امور مربوط به شورای عالی و اتحادیه در اختیار محمد دادگان است و پیش‌نویس مصوبات کاملا زیر نظر او آماده شده است.‬
او ادامه داد: هرچند در جلسه امروز برخی از مدیران باشگاه‌ها حضور ندارند اما مواردی که در اینجا بحث می‌شود، در کلیه امور باشگاه‌های زیرمجموعه وزارت، جاری خواهد بود. این صحبت‌ها به معنای آن نیست که قبلا مواردی قانونی رعایت نمی‌شده است اما می‌خواهیم از این به بعد به صورت کامل همه موارد رعایت شود.
شجاعی برهان تاکید کرد: انتخاب دادگان به عنوان مشاور وزیر صنعت و معدن در امور ورزش یک امر فرمالیته نبوده است و بنا داریم تا دردو بخش به صورت جدی فعالیت خود را پیگیری کنیم. مساله اول سر و سامان دادن به ورزش کارمندی و کارگری که جنبه همگانی است دارد و مورد دوم مربوط به ورزش حرفه‌ای و باشگاه‌داری می‌شود تا در نهایت باشگاه‌های زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت از یک چارچوب ثابت تبعیت کند. در واقع وقتی نیروی انسانی سالم باشد، راندمان کاری او بالا می‌رود و از طرف دیگر پولی که در این زمینه هزینه می‌شود، در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است.
‫در ادامه، محمد دادگان با اشاره به سازماندهی برای ورزش همگانی و حرفه‌ای گفت: در وهله اول برنامه ما این بود که شورای عالی ورزش وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور وزیر و معاونانش ایجاد شود که خوشبختانه این اتفاق افتاد و کاری که این شورا بر عهده دارد تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌های کلان درباره رشته‌های ورزشی زیر نظر این وزارتخانه است. بر اساس پیش‌نویس تهیه شده، شورای عالی و اتحادیه باشگاه‌ها دخالتی مستقیم در کار مدیران عامل باشگاه‌ها ندارند و فقط جنبه راهنمایی و مشاوره خواهند داشت.‬
او خاطرنشان کرد: یک باشگاه صنعتی نباید در اواسط فصل با مشکل مالی یا کمبود بودجه مواجه شود و باید بر اساس بودجه‌ای که در ابتدای فصل در اختیار دارد اقدام به جذب بازیکن و هدف‌گذاری کند. دربرخی استان‌ها شاهد آن هستیم که سه تیم از یک استان و در یک رشته در لیگ برتر حضور دارند در حالی که به جای آن می‌توانند با ادغام، یک تیم قدرتمند را مهیا کنند یا تیمی صنعتی وجود دارد که از 50 سال پیش هنوز با همان زمین و ساختمان که بوده فعالیت می‌کند و هیچ اقدامی برای ایجاد زیرساخت‌هایش انجام نداده است. از طرف دیگر لازمه اصلی یک باشگاه فوتبال داشتن آکادمی است که فقط به صورت صوری فعالیت نکند و هدفش تولید بازیکن باشد.
عضو شورای عالی ورزش وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تیم‌داری و باشگاه‌داری باید بر اساس اصول جهانی و حرفه‌ای انجام شود. باید کمی دل‌مان به حال جوان‌های شهرمان بسوزد و پولی که خرج می‌شود صرف نیروی انسانی همان شهر شود. در حال حاضر تیم‌های صنعتی یا تماشاگران خیلی کمی دارند و آن‌هایی هم که هوادار دارند، به دلیل تغییر و تحولات زیاد، دچار ریزش تماشاگران‌شان شده‌اند. حامی مالی و تماشاگر رکن اصلی و قوام یک باشگاه هستند اما در این سال‌ها تلاش زیادی در این باره صورت نگرفته است. قصدمان دخالت در کار باشگاه‌ها نیست و بیشتر به دنبال آن هستیم تا بر اساس اصول حرفه‌ای حرکت کنیم.
دادگان در ادامه گفت: این جلسه سالی یک بار برگزار می‌شود و اعضای هیات رییسه و بازرسان باید کاملا به کار باشگاه‌ها نظارت کنند. باشگاه‌ها نیز باید در درجه اول به بازیکنان بومی اهمیت دهند و با ایجاد آکادمی‌های فوتبال به رشد ورزش در شهرشان کمک کنند. همچنین در این پیش‌نویس درباره نحوه قراردادها و پرداخت‌ها به بازیکنان توضیح داده شده است و باید پس از تصویب این موارد اجرا شوند.
او ادامه داد: در ورزش همگانی هم عزم‌مان را جزم کرده‌ایم تا پرسنل بیشتری از وزارت صنعت، معدن و تجارت را جذب کارهای ورزشی کنیم. هدف‌گذاری تیم‌ها برای هر فصل را نیز خود مدیران باشگاه‌ها باید بر اساس بودجه‌ای که در نظر دارند اعلام کنند که یک تیم یا برای قهرمانی بسته می‌شود یا برای حمایت از بازیکنان بومی.
در پایان این جلسه نیز رای‌گیری برای تعیین اعضای هیات رییسه و بازرسان اتحادیه باشگاه‌های فرهنگی ورزشی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت که جواهری از شرکت گل‌گهر با 19 رای، محمود شیعی از باشگاه پیکان و مسعود تابش از باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با 16 رای و توحیدی از شرکت مس با 8 رای به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند و اژدری‌زاده از باشگاه فولاد خوزستان با 6 رای و درویش از باشگاه سایپا با 3 رای به عنوان اعضای علی‌البدل معرفی شدند.
همچنین دهشمند و میرپاریزی به عنوان بازرسان شورای عالی و اتحادیه باشگاه‌های فرهنگی ورزشی وزارت صنعت، معدن و تجارت انتخاب شدند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33395/دادگان--به-جای-داشتن-چند-تیم-صنعتی-ضعیف-باید-یک-تیم-قدرتمند-ساخت
بستن   چاپ