پیام سپاهان
تولید به فکر منافع آنی نباشد
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397 - 14:50:38
سپاهان نیوز - رییس اتحادیه صنف خدمات ماشین آلات سنگین استان اصفهان گفت: 30 تا 35 درصد قطعات کشور در استان اصفهان تولید می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان اکبر عشوریون در نشست خبری افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قطعات و صنایع وابسته خودرو اظهار کرد: تولید کنندگان به فکر منافع آنی نباشند و به تولید شناخته شده و بازاریابی در کشورهای دیگر توجه کنند.
وی افزود: حدود 80 سال پیش دولت‌ها، در 20 کشور صنعتی جهان با تولید کنندگان ورشکسته و فراری مواجه بودند و توانستند با همکاری متخصصان خبره و با اجرای دقیق و کارشناسانه سیاست‌های همگرا، همه دستگاه‌ها را ملزم به حمایت اصولی از تولید کنندگان کنند.
رییس اتحادیه صنف خدمات ماشین آلات سنگین استان اصفهان تصریح کرد: تولید کنندگان به علت غیرت و وطن پرستی به کار خود ادامه می‌دهند و بسیاری در چند سال اخیر برای حفظ کارگر و جلوگیری از اخراج آنان تلاش می‌کنند. 
عشوریون افزود: در واقع انگیزه لازم برای تولید وجود ندارد و باید راه اساسی طی شود و امیدوارم متفکران راه چاره‌ای برای مشکلات پیدا کنند. همچنین تولید کنندگان به فکر منافع آنی نباشند و به تولید شناخته شده و بازاریابی در کشورهای دیگر توجه کنند.
همچنین در این نشست خبری بهروز حق پناه- رییس کمیته خودرو کمسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: اصفهان سومین تولید کننده قطعات خودرو بعد از تهران و مشهد است. 
وی افزود: در گذشته فاصله تحویل قطعه خودرو تا وجه 8 الی 9 ماه بود. اما امروز 120 روز بعد از تحویل قطعه، وجه دریافت می‌شود. بیش از 80 درصد از قطعات خودرو به غیر از قطعات الکترونیک مانند مغزهای موتور، گیربکس و سیستم انژکتور در کشور تولید می شود. بدنه، زیر و بند، موتور و قطعات مکانیکی و مربوط به بدنه خودرو، تولید داخلی است. 
حق پناه ادامه داد: افزایش قیمت ارز، تولید قطعات داخلی را مقرون به صرفه کرده و موجب ترغیت استفاده از قطعات داخلی به جای قطعات وارداتی می‌شود.
همچنین در این نشست رضا بابا گلی- فروشنده قطعات خودرو اظهار کرد: اتحادیه لوازم یدکی اصفهان 3 هزار عضو دارد. هزار و 650 جواز کسب معتبر و حدود 280 جواز کسب در حال اقدام است و حدود هزار نفر در بازرسی‌های اخیر که یا جا به جا شدند یا مهاجر به اصفهان بودند شناسایی شدند.
وی افزود: منطقه صنعتی امبر کبیر اصفهان از 10 هزار نیروی شاغل صنعتی، حدود 7 هزار نفر تولید کنندگان هستند‌. تکنسین، مهندس و افراد با سوادی که با دستگاه سی ان سی کار می‌کنند و تولیدی قدیمی کنار گذاشته شده است.
این فروشنده قطعات خودرو افزود: قیمت فلز چدن نسبت به دی ماه افزایش یافت و تولید کننده برای تولید ساده ترین قطعات، باید 19 درصد حقوق کارگرش را افزایش دهد و ماهیانه 50 الی 70 هزار تومان هزینه بیمه، حمل و نقل و بسته بندی پرداخت کند و با توجه به سرمایه خود قطعه را بفروشد. 
بابا گلی ادامه داد: کیفیت قطعات ایرانی خوب داریم و برخی تجار و فروشندگان این قطعات وارداتی را در بسته بندی های ایرانی می فروشند. بانک و اداره بیمه و دارایی باید تولید کنندگان حمایت کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33396/تولید-به-فکر-منافع-آنی-نباشد
بستن   چاپ