پیام سپاهان
40 سال انحصار خودرو، باید کیفیت را بالا می‌برد
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397 - 14:50:38
سپاهان نیوز - رییس کمیته خودرو کمسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: باید برای بهبود کیفیت خودرو و قطعات تلاش کنیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، بهروز حق پناه عصر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قطعات و صنایع وابسته خودرو اظهار کرد: امیدواریم با تک نرخی شدن ارز و رسیدن به قیمت تعاونی دیگر بهانه‌ای برای بهبود صنعت خودرو نداشته باشیم.
وی افزود: قطعه سازی خودرو در ایران با بیش از سه هزار میلیارد تومان گردش مالی در سال، بخش بسیار بزرگی از اقتصاد را به خود اختصاص داده است. بیش از هزار و 200 واحد قطعه سازی در کشور وجود دارد و در این صنعت 360 هزار نفر مشغول به کار است.
رییس کمیته خودرو کمسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: باید با توجه به شرایط امروز دنیا، برای افزایش کیفیت خودرو و قطعات آن، دریافت استاندارد جهانی، کاهش هزینه‌های تولید، بهبود دانش فنی شرکت‌ها و تبادل اطلاعات با شرکت های جهانی تلاش کنیم. در غیر این صورت در عرصه رقابت جهانی حذف می‌شویم.
حق پناه افزود: امیدواریم با تک نرخی شدن ارز و رسیدن به قیمت تعاونی دیگر بهانه‌ای برای بهبود کار نداشته باشیم. بنابراین باید در این عرصه تلاش کنیم و مشکلات را به دیگران نسبت ندهیم.
به سمت صادرات حرکت کنیم
همچنین روح الله چلونگر- رییس اتحادیه خدمات فنی خودرو سبک شهرستان اصفهان اظهار کرد: از دید مصرف کننده به نمایشگاه نگاه می کنم. اما آیا توانستیم در شرایط اقتصادی موجود و با وجود تعرفه‌های بالای گمرکی و حتی دسترسی ارزان به انرژی قطعات با کیفیت تولید کنیم.
رییس اتحادیه خدمات فنی خودرو سبک شهرستان اصفهان ادامه داد: با وجود چهل سال انحصار در صنعت خودروسازی در مبحث تعرفه‌ای، باید پیشرفت می‌کردیم. در واقع اگر رقابت نباشد، سلامت صنعت از بین می‌رود. در بحث صادرات، قطعه سازان و تولید کنندگان باید از میزان ارز آوری و تولید قطعات با کیفیت گزارش دهند.
وی افزود: در سال جاری وظایف سنگینی بر دوش خودروسازان و تولید کنندگان داخلی وجود دارد، همچنین به همکاران توصیه می کنیم، از قطعات با کیفیت داخلی استفاده کنند.
رییس اتحادیه خدمات فنی خودرو سبک شهرستان اصفهان افزود: با تولید قطعات بی کیفیت مردم را به سمت قطعات وارداتی سوق می دهیم و از تولید کنندگان قطعات خودرو تقاضای تولید با کیفیت دارم و ما نیز در صنعت تعمیرات از آنان حمایت می کنیم.
چلونگر تصریح کرد: اتحادیه خدمات خودرو های سبک محصولات خودرو و قطعه سازان با کیفیت و مطابق با استاندارهای بین الملی را به صورت رایگان به تمام همکاران معرفی و هزینه تبلیغات آنان را پرداخت می‌کنیم.
وی ادامه داد: قطعه سازها امید به خرید خودرو سازان داخلی دارند. همچنین از دولت انتظار کاهش تعرفه گمرک را داریم و اگر در طی چند سال به آرامی و هدفمند تعرفه گمرک کاهش می‌یافت، قطعه سازان می‌توانستند رشد کنند. البته برخی تولید کنندگان با وجود امکانات و هزینه‌های دولت و پرداخت یارانه مصرف انرژی به آنان با علم روز حرکت نکردند.
رییس اتحادیه خدمات فنی خودرو سبک شهرستان اصفهان افزود: در واقع تولید کنندگان دید داخلی دارند و تا زمانی که چشم انداز صادراتی نداشته باشند، در زمینه خودرو پیشرفت و حرکتی به سمت تکنولوژی‌های نو نداریم.
چلونگر ادامه داد: همچنین انحصار برای خودرو سازان داخلی باعث کوتاهی قطعه سازان شد. اگر کارخانه‌های کوچک با هم ادغام و به کمپانی‌های بزرگ تبدیل شوند و با تکنولوژی‌های جدید می‌توانند برای شرکت‌های خودرو ساز جهانی قطعه تولید کنند. بنابراین باید به سمت صادرات حرکت کنیم.
در انتها امیر حسین ولی- مشاور مدیر عامل شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی در استان اصفهان در سال حمایت از کالای ایرانی در خدمت صنعت گران محترم به خصوص صنعت خودرو است.
ولی افزود: زمینه‌های خوبی برای خدمت به صنعت گران در چهار نقطه استان شرق و غرب و شمال و مرکز فراهم شد و در حال احداث شهرک صنعتی خصوصی در زمینه ساخت قطعات خودرو و خودرو سازی هستیم.
مشاور مدیر عامل شهرک های صنعتی استان اصفهان ادامه داد: در شهرک بزرگ اعلام آمادگی کردیم و در بحث ساخت خودروهای روسی با صنعت گر در حال همکاری هستیم زمینه و زیر ساخت های لازم را با شرایط و تسهیلات ویژه در اختیار صنعت گران قرار می دهیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33397/40-سال-انحصار-خودرو،-باید-کیفیت-را-بالا-می‌برد
بستن   چاپ