پیام سپاهان
تفاهم نامه توسعه کسب ‌وکارفضا پایه در اصفهان منعقد شد
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397 - 17:44:00
سپاهان نیوز - اصفهان- تفاهم نامه همکاری میان سازمان فضایی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با هدف حمایت از ایجاد کسب و کارهای نوین و توسعه کسب و کارهای فضا پایه امضا شد.
به گزارش ایرنا، کسب و کارهای فضا پایه بر اساس فناوری فضایی در خدمت رفاه جامعه، مدیریت منابع و ارتقای بهره وری تعریف می شود.
فناوری فضایی به مجموعه دانش‌ها و فناوری‌های مرتبط با بررسی فضای اطراف کره زمین گفته می‌شود؛ شناخت فضای پیرامون، موشک، ماهواره، اعزام انسان به فضا، شاتل، ایستگاه‌های فضایی و غیره از شاخه‌های فناوری فضایی محسوب می‌شوند.
روابط عمومی شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان روز پنجشنبه اعلام کرد: این تفاهم نامه در راستای رسالت مشترک سازمان فضایی ایران و این شهرک برای بومی کردن فناوری ‌های جدید، توانمند سازی بخش خصوصی، توسعه اقتصاد فضا پایه و خودکفایی در حوزه‌ فناوری فضایی و کاربردهای آن منعقد شده است.
معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از این تفاهم نامه حمایت کرده اند.
شناسایی شرکت ‌های فعال و نقش‌ آفرینان در حوزه فضایی، ایجاد یک شبکه از شرکت‌های فضا پایه و متقاضیان بهره‌گیری از خدمات مبتنی بر ماهواره، همکاری در ارائه تسهیلات لازم برای استقرار، توانمند سازی و جذب سرمایه برای توسعه کسب و کارهای فضاپایه از وظایف شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این تفاهم نامه است.
از دیگر وظایف شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در تفاهم نامه ایجاد کسب و کارهای فضا پایه می توان به ارائه مشاوره کسب و کار به شرکت‌های عضو شبکه شرکت های فضا پایه از طریق مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها و تلاش برای تقویت و توسعه این شبکه با برگزاری جلسه های آموزشی و اطلاع ‌رسانی اشاره کرد.
همچنین براساس تفاهم‌ نامه منعقده، سازمان فضایی ایران زیرساخت‌های فنی مورد نیاز به منظور توسعه کسب و کارهای فضا پایه از جمله امکانات آزمایشگاهی و تقویت آرشیو ملی داده‌های فضایی را تامین خواهد کرد و ضمن برقراری تعاملات ملی با متولیان حوزه‌های کاربردی فناوری فضایی، زمینه اجرای طرح ‌های مشترک توسط شرکت‌های فضاپایه را فراهم می ‌کند.
سازمان فضایی ایران وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و به برنامه ‌ریزی برای استفاده از فضا و گسترش فناوری‌های فضایی در کشور با استفاده از دانش بومی و همکاری‌های بین‌المللی می پردازد.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یک سازمان مستقل با هدف توسعه مبتنی بر دانایی از طریق ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در اصفهان، قطب اقتصادی و صنعتی ایران شکل گرفته و در زمان حاضر حدود 500 شرکت دانش بنیان در آن مستقر و فعال است.
ت/3011/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33403/تفاهم-نامه-توسعه-کسب-‌وکارفضا-پایه-در-اصفهان-منعقد-شد
بستن   چاپ